Subject: Märgukiri: ELAKi istung 16.02.24 ebaõnnestus - Meedikud ja teadlased taotlevat uut istungit.
From: "Meedikud-Teadlased" <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>, "TA Kommunikatsioon" <[email-masked]>, "Birgit Lao" <[email-masked]>, "Helen Raun" <[email-masked]>, "Agne Ojassaar" <[email-masked]>,Ragne Tsäkko <[email-masked]>,Pille Pärnpuu <[email-masked]>, "Eteri Demus" <[email-masked]>, "Imre Kaas" <[email-masked]>, "Mait Kask" <[email-masked]>
Date: Fri, 15 Mar 2024 13:18:13 +0200

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lp Terviseamet ja Immunoprofülaktika ekspertkomisjoni liige,

Riigikogu EL asjade komisjon (ELAK) arutas 16. veebruaril WHO uute 
lepingutega seotud kollektiivset pöördumist, mille algatas MTÜ Ühinenud 
Meedikud ja Teadlased.

ELAKi esimehe Liisa Pakosta (Eesti 200) poolt juhitud ja kavandatud 
istungile ebaõnnestus.

Pöördumise faktitäpse ja detailse käsitlemise asemel toimus istungil 
pöördujate avalik halvustamine. Sisulise kriitika asemel kasutati 
paljasõnalisi väiteid toomata nende taha ühtki viidet pöördumise aluseks 
olnud WHO lepingutest või muudest dokumentidest.

Otseste valede, kallutatud info ja demagoogiavõtete abil seoti pöördumine ja 
selle algatajad eksitavalt Venemaa mõjutustegevuse ja vandenõuteooriatega.

Arutelu toimus sisuliselt petitsiooni algatajate osaluseta, kuna kolmest 
istungil osaleda soovinud spetsialistist lubati osa võtta vaid ühel. 
Algatajad valisid esindajaks Šveitsi juristi Philipp Kruse, kes on 
rahvusvaheliselt tuntud spetsialist WHO lepingute teemal. Ligi 2,5 tundi 
väldanud istungil võimaldati Krusel teha 5-minutiline ettekanne. Arutelus ta 
tõlke puudumise tõttu osaleda ei saanud, ühtegi küsimust talle ei esitatud.

Manuses leiate märgukirja, milles kirjeldatake instungil toimunut täpsemalt 
ja milles esitatakse taotlus uue istungi korraldamiseks.

Lugupidamisega,

MTÜ Ühinenud Meedikud ja Teadlased nimel juhatuse ja nõukogu liikmed

Helen Lasn

Tiia Liivalaid

Kaari Saarma

Joona Sõsa

Pille Varmann