Subject: Digiriigi valdkonna hetkeolukorra hindamine
From: "Ott Velsberg" <[email-masked]>
Date: Fri, 1 Mar 2024 13:57:37 +0200

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada. 	
  
Tere!
 
Saadan manuses 2023. aasta asutuste andmete, teenuste, IT rahastuse ja
oskuste hetkeolukorra kaardistuse küsimustiku, mille vastuseid ootame
hiljemalt 31.03.2024. 
 
2022. aasta andmete hetkeolukorra küsimustikuga võrreldes oleme:
 * samasse küsimustikku lisanud ka teiste MKMi koordineeritavate
valdkondade sisendivajadused – teenused, IT rahastus ja oskused. Palume
Teil oma asutuses koordineerida küsimustiku edastamine ka nende teemade
eest vastutajatele!
* lisanud asutuste andmeüksuste projekti ja EL avaandmete kasutuse
jälgimise küsimused, mida muidu oleksime pidanud koguma osaliselt
kattuvate eraldiseisvate küsimustikena.
* oluliselt küsimusi ümber sõnastanud ja täpsustanud, loodetavasti
lihtsustades sellega küsimustiku täitmist.
 
Kuigi küsimustikus tervikuna on rohkem küsimusi kui eelmisel aastal, siis
andmete valdkonna küsimuste arv on vähenenud – lisandunud küsimuste puhul
oleme samal ajal ära võtnud küsimusi, millele eelmise aasta kogemuse
põhjal ei ole võimalik vastata või millele saadud vastustest me valdkonna
arendamisel kasu ei näe. Küsimustiku mahu kasvamine tuleneb ainult teiste
valdkondade ja sisendivajaduste lisamisest - praegune küsimustik asendab
viit eraldiseisvat küsimustikku!
 
Pärast küsimustiku vastuste saamist, alustame analüüsiga ja võtame
seejärel kõigiga ühendust esialgsete tulemuste ning sisendi valideerimise
osas.
 
Plaanime tulemused avalikustada 28.4.2024. Tulemused avalikustame
koondina riigiüleselt ehk asutusi nimeliselt välja ei too. Samas saavad
kõik asutused enda põhise analüüsi, kus toome näiteks välja hetkeseisu
võrrelduna teiste asutustega, soovitused valdkonna arendamiseks ning
meiepoolsed meetmed/teenused, kuidas saame selles osas toeks olla.
 
Edaspidi plaanime rakendada andmete ühekordse küsimise printsiipi ehk
samadele küsimustele enam sisendit ei küsi ja laseme valideerida, kas
hetkeolukord jätkuvalt sama. Lisaks töötame ka selle kallal, et edaspidi
oleks vastamine lihtsam ning mitte exceli põhine. Kahjuks ei suutnud me
sel aastal tuvastada ühtegi kõigile asutustele ligipääsetavat ja samas
mugavat pilvepõhist lahendust.

Lugupidamisega/Kind regards,
Ott Velsberg

Andmete juht / Government Chief Data Officer
Ministry of Economic Affairs and Communications
Republic of Estonia

[email-masked]
Work: &#43;372 56 61 4194
Phone: &#43;372 51 33 898
Skype: ott.velsberg
twitter @ottvelsberg