Subject: uutest kvalifikatsiooninõuetest kehaaugustajatele
From: "Indrek Sell" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>,Gerlin Lõhmus - SOM <[email-masked]>
Date: Thu, 14 Aug 2025 20:44:25 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud sotsiaalministeeriumi nõunik Gerlin Lõhmus

Mulle teadaolevalt jõustuvad 1. septembril 2025 rahvatervise seaduse 
muudatused. Seoses uue seadusesättega peaksid iluteenuse osutajad omama 
tõendatud teadmisi, tagamaks seejuures teenuse ohutuse ja kvaliteedi  ning 
vältimaks võimalikke terviseriske.

Olen omandanud loodusteadusliku kõrghariduse Eesti Maaülikoolis, läbides 
kõik kõrghariduse 3 astet ning omandanud doktorikraadi mükoloogias. 
Kõrgkooliõpingute raames omandasin teadmised ja oskused instrumentide 
steriliseerimise ja autoklaavimise valdkonnas. Enne kehaaugustajana tööle 
asumist läbisin pikaajalise praktika kogenud kehaaugustajate Helen Zeideri 
ja Sandra Müüri käe all Tallinnas kehaaugustamissalongis Alternadiiva. 2019. 
aastal alustasin iseseisvalt kehaaugustajana ning tänaseks on mul pidevat 
tööstaaži kehaaugustajana ligi 7 aastat. Oma iganädalases töös teen 
kehaaugustamistöid alates klassikalistest kõrvaaukudest kuni keerukamate 
kehapiirkondade augustamiseni. Mu ettevõtte Tartu Piercing (OÜ Seeneraamat) 
sotsiaalmeedia leheküljel Facebookis (www.facebook.com/tartupiercing) 
<https://www.facebook.com/tartupiercing)>  on mu tööle positiivse tagasiside 
andnud 262 inimest. Ka olen end aeg-ajalt ka hiljem täiendanud kogemustega 
kehaaugustaja Helen Zeideri juures. Samuti olen läbinud terviseametiga 
kooskõlastatud ning Eesti Maaülikooli veterinaarmeditsiini ja loomakasvatuse 
instituudi poolt läbi viidud koolituskursuse "hügieeninõuded ja personali 
hügieen ilu- ja isikuteeninduses" (AU.579).

Kuna aga ühtegi spetsiaalset kooli või õppekava, mis selle ala spetsialiste 
ette valmistaks, seni ju pole, huvitab mind, kas minu kvalifikatsioon, sh 
teadmised, oskused ja tööstaaž on Teie kui sotsiaalministeeriumi esindaja 
hinnangul piisavad, et jätkata kehaaugustajana töötamist ka pärast 1. 
septembrit 2025? Kui ei, siis milliseid konkreetseid koolituskursusi ja 
millises mahus peaksin veel kehaaugustajana töötamise jätkamiseks läbima?

Lugupidamisega

Indrek Sell

OÜ Seeneraamat