Subject: Küsimus käibemaksumäära osas
From: "Regina Siniorg" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Tue, 8 Jul 2025 14:22:28 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Saime MTA-st info, et peaksime teiega ühendust võtma, et täpsustada ühe 
toote maksumäära.
Nimelt müüme antud toodet: 
https://babyluv.ee/collections/momkind/products/momkind-sunnitusjargsed-sidemed

MTA vastus: Käibemaksuseaduse § 15 lõike 2 punkti 2 järgi maksustatakse 9% 
käibemaksumääraga valdkonna eest vastutava ministri määrusega kehtestatud 
nimekirjas nimetatud ravim, rasestumisvastane vahend, sanitaar- ja 
hügieenitoode ning puudega isiku isiklikuks tarbeks mõeldud meditsiiniseade 
ja abivahend sotsiaalhoolekande seaduse tähenduses ja sellise abivahendi 
kasutada andmine puudega isikule. Kui Teie kirjas mainitud toode vastab 
määruses sätestatud kaubale kinnitatud kaubakoodile, on kauba müüjal õigus 
see müüa 9% käibemaksumääraga.
Kuna käibemaksumääraga 9% maksustatavate meditsiinikaupade nimekiri on 
kehtestatud sotsiaalministri määrusega ja Maksu- ja Tolliametis ei ole 
meditsiinispetsialiste - siis täpsustamaks, kas Teie müüdavate kaupade 
maksustamisel on õigus rakendada 9% või 24% käibemaksumäära, tuleb pöörduda 
selgituste saamiseks Sotsiaalministeeriumi poole. Maksu- ja Tolliamet 
kindlasti aktsepteerib Sotsiaalministeeriumi spetsialistide seisukohta.

Seega meie küsimus on, et kas antud toode käib sinna alla?

Parimate soovidega

  <https://cdn.shopify.com/s/files/1/0605/5179/0788/files/babyluv-logo_600x200.png?v=1639247829>

babyluv.ee <http://babyluv.ee/>

Regina Siniorg

Tegevjuht

+372 5660 5056

Solitude OÜ

Marati 5, Tallinn