Subject: Ettepanek tubakatoodete hindamistasude korrigeerimiseks
From: "Sandra Seil" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Wed, 18 Jun 2025 14:51:47 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Sotsiaalministeeriumi esindajad,

Terviseameti esindaja Jaana Tammiku-Taul palus meil esitada oma ettepanek 
tubakatoodete müügimahu hindamise tasude osas Sotsiaalministeeriumile koos 
vastavate põhjendustega.

Käesolev ettepanek on koostatud pärast juriidiliste nõustajatega 
konsulteerimist ning tuginedes teiste ELi liikmesriikide rakendatavatele 
mudelitele. Meie eesmärk on toetada seaduse tõhusat rakendamist ning samas 
tagada õiglane turulepääs kvaliteetsetele sigaribrändidele Eestis.

Lähtudes Eesti kehtivast seaduse ülesehitusest, esitame järgmise ettepaneku:

*
Registreerimistasu: 125 € iga uue toote kohta (lähtudes Läti praktikast)

*
Aastatasu (põhineb turule viidud tooteandmete esitamisel): 50 € iga SKU 
kohta (lähtudes Belgia praktikast)

*
Hindamistasu: 250 € iga brändi või alambrändi kohta (mitte SKU-põhiselt), 
kuna enamik käsitsi valmistatud sigareid erinevad üksnes vitoola 
(kuju/suuruse) poolest, kuid kasutavad sama tubakasegu

*
Alternatiivne variant: Ühtne tasu 0,03 € iga müüdud sigari kohta aastas 
(lähtudes Austria mudelist), mis võimaldab laiema tootevaliku ning soodustab 
turuaktiivsust

Ettepaneku täienduseks toome välja ka Soome järelevalveasutuse Valvira poolt 
rakendatava tasumudeli:

*
150 € suurune toote teavitamistasu (esmasel registreerimisel iga SKU kohta)

*
75 € aastane müügimahu teavitamistasu

*
Järelevalvetasu tegeliku müügimahu alusel:

*
Sigarid: 0,02 € sigari kohta

*
Sigarillod: 0,001 € sigarillo kohta

*
Tasu on piiratud: minimaalne 300 € ja maksimaalne 70 000 € tootja või 
importija kohta aastas

Selline astmeline ja läbipaistev lähenemine tagab proportsionaalsuse ja 
halduskoormuse mõistlikkuse, katab kulud ning sobib hästi väikese käibega 
premium-sigaritega tegelevatele ettevõtetele.

Loodame, et see ettepanek pakub õiglast ja proportsionaalset alternatiivi, 
mis on kooskõlas nii Eesti haldusvõimekuse kui ka rahvusvaheliselt 
tunnustatud praktikatega.

Best Regards
Kõike Head
Sandra Seil
Rasa Trading Company AS
Kollane 4/6 M1, 10147 Tallinn, Estonia
Tel: +372 513 2123

replyVastareply_allVasta kõigileforwardEdast