Subject: Kutse uue asulareovee puhastamise direktiivi kaasamisarutelule (individuaalsüsteemid, sanitaarvõimalused, asulareovee käitlemise lõimitud kavad, riiklikud rakenduskavad)
From: "Anni Mandel" <[email-masked]>
To: "Liisi Arm" <[email-masked]>, "Jelena Hannus" <[email-masked]>, "Karin Kroon" <[email-masked]>, "Katrina Lang" <[email-masked]>, "Olav Ojala" <[email-masked]>, "Eerika Purgel" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "KeA Info" <[email-masked]>,Kätlin Juuram <[email-masked]>, "Allar Leppind" <[email-masked]>,Triin Mägi <[email-masked]>,KAUR Üldkontakt <[email-masked]>, "Monika Kont" <[email-masked]>, "Keith Allikve
Cc: "Elina Lehestik" <[email-masked]>,Agne Aruväli <[email-masked]>, "Reeda Iismaa" <[email-masked]>,Annika Mikomägi <[email-masked]>,Hendrik Põldoja <[email-masked]>,Kersti Türk <[email-masked]>, "Eda Andresmaa" <[email-masked]>, "Liisi Pajuste" <[email-masked]>
Date: Thu, 5 Jun 2025 17:12:17 +0300

Tere!

Kliimaministeerium on siseriiklikku õigusesse üle võtmas 01.01.2025
jõustunud uue asulareovee puhastamise direktiivi nõudeid (uus direktiiv on
kättesaadav siit: https://eur-lex.europa.eu/eli/dir/2024/3019/oj). Sellega
seoses kutsume Teid osalema direktiivi ülevõtmise kaasamisarutelule, mis
keskendub individuaalsüsteemidele, sanitaarvõimalustele, asulareovee
käitlemise lõimitud kavadele ning riiklikele rakenduskavadele (ja nendega
seonduvatele mõistetele). Kohtumise eesmärgiks on peamiselt tutvustada
uusi nõudeid ja läbi rääkida eelkõige võimalikud probleemkohad, mis on
näiteks seotud nende nõuete ülevõtmisega, mis on direktiivi kohaselt
jäetud liikmesriikide endi otsustada või ei ole direktiivist n-ö üks-ühele
ülevõetavad.

Kaasamisarutelu toimub 19.06 kell 13.00-15.30 Ministeeriumite ühishoones
(Suur-Ameerika tn 1, 10122 Tallinn) ruumis Kirsipuu ja Teams’is (osalemise
link allpool kirja lõpus). Palume kinnitada oma osalemine hiljemalt 13.06,
vastates sellele e-kirjale. Palume vastuses ka ära märkida, kas osalete
kohapeal või Teams’i vahendusel. 

Kaasamisarutelul tutvustame esiteks uue asulareovee puhastamise
direktiivi nõudeid individuaalsüsteemide (artikkel 4), sanitaarvõimaluste
(artikkel 19), asulareovee käitlemise lõimitud kavade (artikkel 5 ja lisa
5), riiklike rakenduskavade (artikkel 23) ning nendega seonduvate mõistete
(artikkel 2) osas. Seejärel toimub arutelu, mis keskendub järgmistele
punktidele:

1.	Direktiivist n-ö üks-ühele ülevõetavad nõuded.
2.	Erandlikult individuaalsüsteemide (Eestis kogumismahutid)
kasutamise lävendi üleminek seniselt 2000 ie-lt 1000 ie-le ning sellega
seonduvad muudatused (nt olemasolevad omapuhastid vahemikku 1000 ie kuni
2000 ie jäävatel reoveekogumisaladel ja ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni
seaduse paragrahvis 47 sätestatud vee-ettevõtja poolt purgimisteenuse
korraldamise kohustuse lävend).
3.	Individuaalsüsteemide riikliku registri loomine ning
individuaalsüsteemide projekteerimine, käitamine ja hooldamine ning
korrapärane kontroll.
4.	Sanitaarvõimalustele juurdepääsuta või piiratud juurdepääsuga
inimeste kindlakstegemine ning juurdepääsu parandamise võimaluste
hindamine.
5.	Sanitaarvõimalustele juurdepääsu võimaldamine avalikus ruumis,
avalikes asutustes ning restoranides, kauplustes jt sarnastes üldsusele
juurdepääsetavates eraruumides ning üldsusele sanitaarvõimaluste osas
teabe esitamine.
6.	Vahemikku 10 000 kuni 100 000 ie jäävate reoveekogumisalade
kindlakstegemine, millele tuleb koostada asulareovee käitlemise lõimitud
kava (kava eesmärgiks on vähendada sademeveega kaasnevat reostust).
7.	Asulareovee käitlemise lõimitud kava koostamise/ajakohastamise
nõuded ning sisunõuded (sh integreerimine olemasolevate valdkondlike
kavade süsteemi).
8.	Riiklikusse rakenduskavasse info kogumine (sh investeeringud ja
rahastusallikad).
9.	Artiklis 2 sisustatud seonduvate mõistete ülevõtmine siseriiklikku
õigusesse.
10.	Muud kohapeal tõstatatud probleemid/ettepanekud.

Kohtumise orienteeruv päevakava on alljärgnev:

1.	13.00–13.10 Sissejuhatus
2.	13.10–13.30 Ettekanne „Uue asulareovee puhastamise direktiivi
nõuded: individuaalsüsteemid, sanitaarvõimalused, asulareovee käitlemise
lõimitud kavad ja riiklikud rakenduskavad“
Anni Mandel, Kliimaministeeriumi veeosakonna nõunik
3.	13.30–15.30 Arutelu

Küsimuste korral palun võtke minuga ühendust.

 

Tervitades

Anni Mandel
Nõunik | Veeosakond
+372 605 1257 |  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Kliimaministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, Eesti
 <http://www.kliimaministeerium.ee/> www.kliimaministeerium.ee

 

_________________________________________________________________________
_______

Microsoft Teams  <https://aka.ms/JoinTeamsMeeting?omkt=et-EE> Kas vajad
abi? 

<https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_Mjk0MmQzYTYtNTYxMC
00MTliLThjMGYtMTkyOTA2YzBiOTRi%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22982
d5054-1b3c-4a65-9351-3c842ea4ca12%22%2c%22Oid%22%3a%22e013cf7b-ce2a-4dce-8
682-4027e621293e%22%7d> Liitu koosolekuga kohe 

Koosoleku ID: 364 355 839 797 8 

Pääsukood: GR36K5ER 

  _____  

Korraldajatele:
<https://teams.microsoft.com/meetingOptions/?organizerId=e013cf7b-ce2a-4dc
e-8682-4027e621293e&tenantId=982d5054-1b3c-4a65-9351-3c842ea4ca12&threadId
=[email-masked]&mes
sageId=0&language=et-EE> Koosolekusuvandid 

_________________________________________________________________________
_______