Subject: Küsimus sotsiaalhoolekande seaduse § 20 tõlgendamise kohta
From: "Kaia Tooming" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 8 May 2025 13:28:56 +0300

Tere!
 
Kirjutan Maksu- ja Tolliametist käibemaksu osakonnast, kuna oleme hädas
sotsiaalhoolekande seaduse tõlgendamisega. 
 
Käibemaksuseadusega on antud maksuvabastus muuhulgas ka  väljaspool kodu
osutatavale üldhooldusteenusele  vastavalt sotsiaalhoolekande seadusele §
20, mis ütleb, et väljaspool isiku kodu osutatav üldhooldusteenus on
kohaliku omavalitsuse üksuse korraldatav sotsiaalteenus, mille eesmärk on
turvalise keskkonna ja toimetuleku tagamine täisealisele isikule, kes
terviseseisundist, tegevusvõimest või elukeskkonnast tulenevatel põhjustel
ei suuda kodustes tingimustes ajutiselt või püsivalt iseseisvalt toime
tulla.
 
*   Mida tähendab selles sättes „kohaliku omavalitsuse üksuse korraldatav“
? Kas üldhooldusteenust peab tingimata pakkuma kohaliku omavalituse üksus
ise või lähevad selle sätte alla ka eraõiguslikud isikud, kes
üldhooldusteenust osutavad?
*   Kas selle sätte alla läheb ka selline üldhooldusteenus, mida osutab
eraõiguslik sihtasutus ja kogu summa teenuse eest maksab isik ise, ilma
KOV osaluseta?
*   Kas näiteks hooldusteenus, mida osutab SA Narva Õigeusu Seek
(koduleht: https://narvaseek.ee/?page_id=23), vastab sotsiaalhoolekande
seaduse § 20 ja kas on vahe, kas patsient tasub kogu summa ise või
kompenseerib osa KOV?
 
Ette tänades
 
Kaia Tooming
Käibemaksu osakonna peaspetsialist 
676 4115

  ________________________________  
Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud
teavet. Kui te ei ole selle kirja adressaat, palun võtke ühendust saatjaga
ning kustutage e-kiri arvutist.
This e-mail may contain information which is classified for internal use.
If you are not the intended recipient of this message, please notify the
sender immediately and delete the message.