Subject: Infopäring trombolüüsi koodi kohta
From: "Taavi Teder" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 6 May 2025 10:41:11 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Olen anestesioloog/intensiivraviarst, töötan Tartu Ülikooli Kliinikumis
anestesioloogina ning olen Valga haigla intensiivravi ja kirurgia osakonna
juht.

Kirjutan seoses trombolüüsiga koodiga: 215R Kopsuarteri trombemboolia või
ägeda südamelihaseinfarkti trombolüütiline ravi streptokinaasiga.

Trombolüüs eriti maakonnahaiglas võib olla elupäästev ravivõte. Enamasti
insuldiga seotud trombolüüsi tehakse Lõuna-Eesti piirkonnas Tartus ja
pigem ka südamelihase infarkti korral on Lõuna-Eesti piirkonnas TÜK
angiograafia 24/7 kättesaadav ja väga harva vajalik trombolüüs müokardi
infarktiga. Erinev olukord on kopsuarteri trombembooliaga: tegemist on
sisuliselt ainsa ravivõttega kui tegemist on eluohtliku/massiivse KATE-ga,
mis tähendab rasket hemodünaamika- ja oksügenisatsioonihäiret ning väga
kõrget suremuse riski. Tulemused trombolüüsiga võivad olla õigel hetkel
väga head, patsiendid oma üliraske seisundiga ei ole üldiselt
transporditavad kõrgemasse etappi ja vajavad lahendust kohapeal.

Probleem antud koodi ja ravivõttega on see, et uus ravim on alteplaas
(Actilyse). Streptokinaasi enam keegi ei kasuta, minu teadmiste kohaselt
ei saa seda ka tellida. Kõik ravijuhised on alteplaasi põhised. Vana
ravimi ehk steptokinaasi hinda ma ei tea, kuid ilmselt oligi see kordades
odavam ja seda kajastab ka kood mille eest tervisekassa maksab 32 eurot.
Uue ravimi enda hind on ca 350 eurot (1ampull) ja täisdoosis trombolüüsi
korral kulub 2 ampulli ehk siis 700 eurot.

Oleme lühikese aja jooksul pidanud tegema Valga haiglas 2 trombolüüsi,
millega on päästetud 2 inimelu. Miinus tuleb väikse haigla kohta väga
suur.

Minu küsimused:

-kes tegeleb Eestis tervisekassa koodidega: kuidas ja mis alustel on
võimalik taotleda muutusi hinnakirjas?

-kas terivsekassa/sotsiaalministeeriumi hinnangul on 32 eurot 700 eurot
maksva ravimi eest õiglane või oleks vaja siin muutusi?

Lugupidamisega,

Taavi Teder, anestesioloog