Subject: VV korralduse "600 MW elektrilise võimsusega tuumaelektrijaama ja selle toimimiseks vajaliku taristu riigi eriplaneeringu ja keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamine" eelnõu kohta
From: "Marje Muusikus" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 5 May 2025 16:36:05 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.
Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.
Sotsiaalministeerium
[email-masked]
Suur-Ameerika 1
10122, Tallinn

Vabariigi Valitsuse korralduse „600 MW elektrilise võimsusega
tuumaelektrijaama ja selle toimimiseks vajaliku taristu riigi
eriplaneeringu ja keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamine“ eelnõu
kohta 
 
Vabariigi Valitsuse korraldusega algatatakse Majandus- ja
Kommunikatsiooniministeeriumi (edaspidi MKM) ettepanekul Fermi Energia
taotluse alusel 600 MW elektrilise võimsusega tuumaelektrijaama riigi
eriplaneeringu (edaspidi REP) ja keskkonnamõju strateegilise hindamise
(edaspidi KSH) algatamine.
REP-i raames planeeritakse tuumaelektrijaama ja selle toimimiseks vajaliku
taristu võimalikku paiknemist Lääne-Viru maakonnas, Viru-Nigula vallas,
Haljala vallas, Rakvere vallas, Rakvere linnas ja Vinni vallas ning
Ida-Viru maakonnas Lüganuse vallas, Toila vallas ja Kohtla-Järve linnas
ning merealal Kunda lahest Narva laheni. Planeeritav elektriühendus
kavandatakse tuumaelektrijaamale leitavast asukohast olemasoleva Rakvere
või Püssi alajaamani.
 
Terviseamet (edaspidi amet) tutvus eelnõu ja seletuskirjaga ning juhib
tähelepanu järgmistele asjaoludele:
*   Planeeritaval alal joogiks ja olmevajadusteks kasutatava vee kvaliteet
peab vastama sotsiaalministri 24.09.2019 määruse nr 61 „Joogivee
kvaliteedi- ja kontrollinõuded ja analüüsimeetodid ning tarbijale teabe
esitamise nõuded“ nõuetele. Planeeritav tegevus ei tohi halvendada
joogivee kvaliteeti ja joogivee kättesaadavust;
*   Puurkaevu rajamisel/likvideerimisel tuleb arvestada keskkonnaministri
09.07.2015 määruses nr 43 „Nõuded salvkaevu konstruktsiooni, puurkaevu või
-augu ehitusprojekti ja konstruktsiooni ning lammutamise ja ümberehitamise
ehitusprojekti kohta, puurkaevu või -augu projekteerimise, rajamise,
kasutusele võtmise, ümberehitamise, lammutamise ja konserveerimise korra
ning puurkaevu või -augu asukoha kooskõlastamise, ehitusloa ja kasutusloa
taotluste, ehitus- või kasutusteatise, puurimispäeviku, salvkaevu ehitus-
või kasutusteatise, puurkaevu või -augu ja salvkaevu andmete Eesti looduse
infosüsteemi esitamise korra ning puurkaevu või -augu ja salvkaevu
lammutamise teatise vormid“ sätestatud nõudeid;
*   Puurkaevude puhul tuleb lähtuda veeseaduse 6. jao nõuetest, mis
sätestavad tegevuse piiramise veehaarde sanitaarkaitsealal, joogiveehaarde
toitealal ja hooldusalal;
*   Kuna hetkel pole määratud tuumaelektrijaama täpset asukohta, juhib
amet tähelepanu, et Kunda linnas ja Lüganuse vallas Liimalas on ametlik
supluskoht ning Lüganuse vallas Aa külas seiratakse suplusvee kvaliteeti
eesmärgiga tulevikus sinna rajada ametlik supluskoht. Planeeritav tegevus
ei tohi põhjustada supluskoha ja suplusvee kvaliteedinõuetele
mittevastavust.

Lugupidamisega
 
Marje Muusikus
osakonnajuhataja
Ida regionaalosakond
&#43;372 5253 622
[email-masked]
 	Terviseamet
&#43;372 794 3500
[email-masked] 
www.terviseamet.ee 
Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn	Käesolev kiri on mõeldud ainult kirja
adressaatidele. Kui olete saanud kirja ekslikult, palun teavitage koheselt
selle saatjat ning kustutage saadud kiri koos kõikide lisadega. NB!
Juurdepääsupiirangu märkega dokumentide avaldamine kõrvalistele isikutele
on keelatud.