Subject: FW: Toetuskirja palve CERV-Child projektile
From: "SM kantselei info" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Fri, 25 Apr 2025 08:25:10 +0300

From: Helen Saarnik &lt;[email-masked]&gt; 
Sent: Tuesday, April 22, 2025 1:51 PM
To: Kadri Kasterpalu - SOM &lt;[email-masked]&gt;; Helen Jõks -
SOM &lt;[email-masked]&gt;
Subject: Toetuskirja palve CERV-Child projektile
 
Tere, Helen ja Kadri!
 
Pöördun teie poole palvega toetada Lastekaitse Liidu projektitaotlust
Euroopa Komisjoni programmis CERV-Child, mis keskendub laste osaluse
edendamisele.
 
Projekti eesmärk on tugevdada laste kui õiguste kandjate rolli
demokraatlikus ühiskonnas, pakkudes lastele – eelkõige haavatavates
olukordades olevatele – võimalusi osaleda tähenduslikult neid puudutavates
otsustusprotsessides. Projekti raames viiakse läbi üheksa kohalikku
uurimistööd (sh Eestis kolm), milles lapsed osalevad kaasuurijatena
(co-researchers) ning uurivad neile olulisi teemasid, olgu selleks kliima,
kultuur, haridus või muu – mitte ainult nende &quot;sihtgrupi&quot;
probleemid. Uuringu tulemustele põhinedes jätkuvad huvikaitselised
tegevused, samuti koostöös lastega.
 
Uuringutesse kaasatakse ka neid lapsi toetavad kohalikud sidusrühmad –
eeskätt vabaühendused – kellele pakutakse põhjalikku koolitust ja
mentorlust ülikooli ja Lapse õiguste huvikaitse organisatsioonide poolt.
Nii tugevdatakse nende võimekust viia läbi lastega koosloomelist
uurimistööd ning kasutada selle tulemusi huvikaitses nii riiklikul kui ka
Euroopa tasandil.
 
Projekti juhtpartner on Lastekaitse Liit, Eesti poolt osaleb ka Tallinna
Ülikool. Lisaks on kaasatud partnerorganisatsioonid Lätist ja Leedust,
moodustades tugeva Balti koostöövõrgustiku. Projekti kestus on 24 kuud
ning tegevused toimuvad aastatel 2026–2027.
 
Loodan väga, et Sotsiaalministeerium saab meie projekti toetada.
Teiepoolne toetuskiri suurendaks märkimisväärselt meie võimalusi rahastuse
saamisel. Panin toetuskirja mustandi manusesse, kuid võite seda endale
sobivaks kohandada.
 
Toetuskiri võib olla digitaalselt allkirjastatud ja peaks jõudma minuni
hiljemalt 28. aprilli hommikuks (aga mida varem, seda parem).
 
Suur tänu juba ette toetuse eest! Hea meelega annan täiendavat infot või
arutlen vajadusel telefoni teel.
 
Parimate soovidega,
Helen
Huvikaitsejuht | Head of Advocacy
MTÜ Lastekaitse Liit | Estonian Union for Child Welfare
Estonia
www.lastekaitseliit.ee