Subject: Päring
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 18 Mar 2025 17:02:24 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.
Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.	Tere!

Sain Maksu- ja Tolliametilt soovituse pöörduda Sotsiaalministeeriumi poole
järgmise küsimusega. Osutame enda ettevõttes arsti suunamiseta kliinilise
psühholoogi konsultatsioone, st teeme kliiniliste psühholoogidena erialast
tööd. MTA ei öelnud täpselt, kas teenus on käibemaksuvaba. Palun selles
osas selgitust - kas kliinilise psühholoogi erialane töö erapraksises
arsti suunamise ja Tervisekassa lepinguta on käibemaksuvaba?

Allpool MTA vastus:

Käibemaksuseaduse § 16 lõige 1 punkt 2 kohaselt ei maksustata käibemaksuga
tervishoiuteenust tervishoiuteenuste korraldamise seaduse tähenduses.
Seega lähtuda tuleb sellest, kuidas määratletakse tervishoiuteenuseid
tervishoiuteenuste korraldamise seaduse § 2 lõikes 1. Oluline on, et
teenus oleks suunatud haiguse, vigastuse või mürgistuse ennetamisele,
diagnoosimisele või ravimisele ning seda osutaks tervishoiutöötaja -
Terviseametis registreeritud arst, hambaarst, õde või ämmaemand jne.
Tervishoiutöötaja võib osutada teenust omandatud eriala piires, mille
kohta talle on väljastatud Terviseameti tõend.
Kuna tervishoiuteenuste täpne loetelu on kehtestatud sotsiaalministri
määrusega, siis kui Teil on kahtlus, kas Teie pöördumises loetletud
teenused on maksuvaba tervishoiuteenused või 22% käibemaksuga
maksustatavad muud meditsiiniteenused, soovitame pöörduda järelpärimisega
Sotsiaalministeeriumi poole.

Lugupidamisega

Mari-Liis Mägi
PsychEval psüühika hindamise keskuse juhatuse liige
Kliiniline kohtupsühholoog, neuropsühholoog
Kohtupsühholoogiaekspert

[email-masked]
www.psycheval.ee