Subject: Ämmaemand ja visiiditasu
From: "Egle Lihtsa" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Fri, 14 Mar 2025 12:47:08 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.
Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.	Tere

Pöördun palvega saada täpset juhatust.
01.04.25 rakendub uus visiiditasu arvestus, erisusi esineb veidi enam,
kuid täpsustan tuleviku tarbeks:

Iseseisva ämmaemandusabi osutamine(amb.vv) - kas ja millisel juhul
rakendub visiiditasu? 
Hetkel on teada, et iseseisva ämmaemandusabi teenuseid ei
visiiditasustata.

Millisest aktist lähtuvalt saan väita, et ämmaemandusabile ei kohaldu
visiiditasu?

(1) Kui ambulatoorset eriarstiabi osutatakse perearstiabi osutaja,
eriarstiabi või iseseisva õendusabi osutaja saatekirja alusel või
käesoleva paragrahvi lõikes 3 sätestatud juhul ilma saatekirjata, on
eriarstiabi osutajal õigus nõuda kindlustatud isikult visiiditasu
maksmist.
[RT I, 12.12.2024, 2 - jõust. 22.12.2024]
https://www.riigiteataja.ee/akt/112122024021
Ravikindlustuse seadus–Riigi Teataja
1. peatükk ÜLDSÄTTED § 1. Seaduse reguleerimisala (1) Käesolev seadus
reguleerib solidaarset ravikindlustust (edaspidi ravikindlustus). (2)
Käesoleva seaduse ja Riigikogu ratifitseeritud välislepingu vastuolu
korral kohaldatakse välislepingus sätestatut. § 2. Ravikindlustuse mõiste,
põhimõtted ja vorm
www.riigiteataja.ee	

(5) Visiiditasu ei või nõuda, kui:
  1) ambulatoorset eriarstiabi osutatakse rasedale;
[RT I 2009, 29, 176 - jõust. 01.07.2009]
https://www.riigiteataja.ee/akt/112122024021

Aga kui ambulatoorset eriarstiabi osutatakse pereplaneerimise eesmärgil?
jms...

§ 20.   Eriarstiabi mõiste
  (1) Eriarstiabi on ambulatoorne või statsionaarne tervishoiuteenus, mida
osutavad eriarst või hambaarst ja temaga koos töötavad tervishoiutöötajad.
https://www.riigiteataja.ee/akt/111062013012

Kuidas mõista?

Eesmärk ei ole kehtestada visiiditasu, eesmärk on mõista millisel juhul on
see õigustatud ja millisel mitte.

Vastust ootama jäädes

 <https://www.polvahgl.ee>  	Egle Lihtsa | Õenduse ja patsiendikogemuse
juht	
Põlva Haigla AS |   Uus tn. 2, Põlva | 63308
[email-masked] | www.polvahgl.ee
&#43;372 799 9103 &#43;372 526 8687