Subject: TÕSINE TÕRGE MEDITSIINI INFOSÜSTEEMIS, KAUDNE OHT INIMESE TERVISELE, PÕHJUS ? LAHENDUSED ??
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "[email-masked]", <[email-masked]>, "Margus Arm", "Riina Sikkut"
Date: Fri, 7 Mar 2025 15:43:54 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere !

Töötan arstina Tõstamaa Tervisekeskuses, Tõstamaa alev, Pärnumaa.
Soovin jagada ülevaadet hiljuti aset leidnud tõsisest probleemist meie
riigi meditsiini infosüsteemis.
7.02.2025 pöördus vastuvõtule meespatsient, kellel diagnoosisin
kõrikasvaja kahtlust, seisund, mille puhul on vajalik kiire ravi. Tegin
kiire ehk CITO e konsultatsiooni PERH nina-kõrva-kurguarstiga, hakkasin
vastust ootama. Selgus, et 10. päeval seda ikka ei olnud. Uurisin
digilugu- minu arvutisüsteem näitas, et saatekiri on edukalt tehtud ja
saadetud digilukku. Kuid seda ei õnnestunud minul digiloos avada.
Oletan, et mingi tõrke tõttu ei saanud seda näha ja avada ka PERH
nina-kõrva-kurguhaiguste arst. 10. päeval tegin uue e konsultatsiooni
Pärnu kurguarstiga, kes kutsus patsiendi paari päeva pärast vastuvõtule,
nägi sama haigust ja suunas patsiendi PERH-i.

Leian, et Eesti Vabariigi digiloo, erinevate osapoolte, TEHIK, X tee,
PERH jm tasandil on esinenud tõsine tõrge, millega kaasnes kaudne oht
inimese tervisele.
Digiloo, TEHIK-u ja perearsti programmi PA3 töös esineb igapäevaselt
tõrkeid, kuid nii tõsist juhtumit pole olnud. Sage on olukord, kus
perearstina olen teinud patsiendi raviloo, kuid mingi tõrke tõttu seda
ei näe teised osapooled, ei tööta digiretsept või ei saa kontrollida
patsiendi ravikindlustust jm. Kõik see segab väga normaalset tööd.
Leian, et seda konkreetset juhtumit peavad hindama ja leidma lahendusi
erinevad osapooled.
Saadan allpool Medisofti probleemikirjelduse.
Saadan selle e kirja  RIA-le; TEHIK-ule, veebipolitseile, Medisofti,
PERH-i ja sotsiaalministeeriumi.

Lugupidamisega,
Madis Veskimägi
Tõstamaa Tervisekeskus, arst
Tel. 52 30 445.

-------- Esialgne kiri --------
Pealkiri: Vastuseta e-konsultatsiooni saatekiri
Kuupäev: 07.03.2025 12:23
Saatja: Rasmus Lääne <[email-masked]>
Saaja: Sirje Kaarna - PERH <[email-masked]>
Koopia: [email-masked]

Tere!

Meie poole pöördus dr. Veskimägi seoses ühe e-konsultatsiooni
saatekirjaga.
Nimelt dr. Veskimägi tegi 07.02.2025 CITO e-konsultatsiooni saatekirja
(dokumendinumber 118412) PERHi, teenusele "EOT01 - kõrva-nina-kurguarsti
e-konsultatsioon".

Antud saatekirjale vastust tulnud ei ole, digiloo dokumentide päringust
on näha, et see saatekiri on digiloos olemas.
Kas te saaksite öelda, et kas te näete seda saatekirja või saate sellega
tegeleda?

Vajadusel saan ka saatekirja XMLi kellegile krüpteerida.