Subject: Sisesend käibemaksumäära määramiseks
From: "Sirje Saar" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 6 Mar 2025 15:15:04 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.
Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.	Tere
 
Pöördume teie poole seoses sellega, et saada ametlikku kinnitust millise
käibemaksumääraga peame toodet müüma.
 
Tootekood: 76.10.82 
Toote nimetus: Kirschneri varras 15cm, diam 1,0mm N10
luutraat, mida kasutatakse luumurdude operatiivseks raviks mis ei jää
kehasse vaid eemaldatakse teatud aja möödudes.
 
Kliendid: Haiglad
 
Tootja poolt kinnitatud CN kood 90211090.
 
Seletus päringule:
 
Meie oleme sõlminud riigihangelepingu raamlepingu, mis hõlmab 4 haiglat
(PERH, TÜK , ITK ja Pärnu Haigla), milles on eraldi välja toodud lepingu
aluseks olevad kaubad, hinnad ja käibemaksumäärad. Leping on
allkirjastatud ja lepingus on välja toodud ka kaupade käibemaksumäär,
milleks on 22%.  Kauba müügil ja arve tegemisel lähtume me lepingust. 
 
Nimetatud kaupade käibemaksumäär on 22%, kuna oleme aluseks võtnud, et
tegemist on laias mõistes haigla kulutarvikuga ehk ravimeetodi vahendiga
mitte puudega isiku isiklikus abivahendiks mõeldud meditsiiniseadmega. 
 
Nüüd nõuab üks lepingupartneritest (Pärnu Haigla), et toode peab olema 9 %
käibemaksumääraga ning peame arve ümber tegema ja viitab sotsiaalministri
määrusele  „Käibemaksumääraga 9% maksustatavad ravimid, rasestumisvastased
vahendid, sanitaar- ja hügieenitooted, meditsiiniseadmed ning
abivahendid“, kus vastavalt § 2. Käibemaksumääraga 9% maksustatavad
meditsiiniseadmed ja abivahendid  (1) Käibemaksumääraga 9% maksustatakse
järgmised nõukogu määruse (EMÜ) nr 2658/87 tariifi- ja
statistikanomenklatuuri ning ühise tollitariifistiku kohta I lisa,
kombineeritud nomenklatuuri kaubakoodidel põhinevad puudega isiku
isiklikuks tarbeks mõeldud meditsiiniseadmed ja abivahendid.
 
Konsulteerisime veelkord ka Põhja-Eesti Regionaalhaigla ( üks
lepingupartneritest)  ortopeedia osakonna ja hankeosakonna
spetsialistidega, kelle sõnul on samuti tegemist nimetatud kauba puhul
haigla kulutarvikuga mitte isikliku abivahendiga puude kompenseerimiseks
ehk kaup kuulub maksustamisele 22% lise käibemaksumääraga. 
 
Seoses eelpool tooduga palume Sotsiaalministeeriumi seisukohta toote
käibemaksumäära kohta. AB Medical Group Eesti OÜ-l hetkel puudub alus ja
ka selge põhjendus arve ümber tegemiseks ning käibemaksu määra muutmiseks.
Viimase tegevusega võiks kaasneda meile kui kauba müüjale ka  ilmselge
maksurisk, mida me selge dokumentaalse aluse puudumisega, ei võta. 

Loodame, et sotsiaalministeeriumi ametnikud suudavad antud olukorras
selguse tuua. 

Lugupidamisega

Sirje Saar
AB Medical Group Eesti OÜ
Müügisekretär
Reti tee 12, 75312 Peetri alevik,
Rae vald, Harjumaa
Tel: &#43;372 655 2310 
GSM: &#43;372 524 5763
E-mail: [email-masked]
Web:    www.abmedical.ee