Subject: Vanemlusprogrammi „Imelised aastad“ korraldus ja elluviimine
From: "Liana Andrusko" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "SKA Info" <[email-masked]>, "Hanna-Maria Kordziejonek" <[email-masked]>
Date: Thu, 27 Feb 2025 08:12:08 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.
Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.	Tere
Soovin anda tagasisidet vanemlusprogrammi „Imelised aastad“ korralduse ja
elluviimise osas, millega tegeleb Sotsiaalkindlustusamet (edaspidi SKA). 
Olen sügavalt pettunud, et &quot;Imelised aastad&quot; koolituse
korraldamine on sattunud tupikusse bürokraatia tõttu. Ülesanne anti üle
SKA-le, kuid selle asemel, et protsessi lihtsustada, on tekkinud hoopis
täiendavad takistused. SKA poolt seatud hankemenetlus teeb koolituste
rahastuse taotlemise ebamõistlikult keeruliseks ja ajamahukaks, mistõttu
jääb kvaliteetne ja tõenduspõhine koolitus ellu viimata. Kannatajateks
siinkohal on lapsevanemad, kes vajavad vanemlike oskuste toetamist.
Omavalitsustel, nt Mulgi vallal, on kokkulepped kõik olemas, et koolitus
oleks korraldatud, kõik jäi rahalise toetuse taha. Seni on kõik TAI-ga
toiminud, nüüd aga ei saa isegi aru mida tegema peab.
Kohtumine SKA esindajatega oli sisutühi ja jättis mulje, et rahulolematus
väljakujunenud olukorraga pole neile oluline - videokohtumine lõpetati,
kuigi küsimusi ja rahulolematust oli palju. Suunati küsimusi esitama
riigihangete registrisse...
Küsimus tekib, miks ei saa TAI (või keegi teine) senisel viisil koolituste
rahastamisega edasi tegelda, kui varasem süsteem toimis tõrgeteta ning
võimaldas lastele ja peredele vajalikke sekkumisi pakkuda.
Praegune olukord ei arvesta kohalike omavalitsuste ja teiste partnerite
vajadusi ega panusta sisuliselt teenuse kvaliteedi tagamisse – selle
asemel on loodud süsteem, mis pärsib olulise koolituse kättesaadavust.
Minu hinnangul ei ole 4000 (maksimaalselt 6000) eurot väärt nii keerulist
ja ajamahukat bürokraatiat. Taotlemise protsess ei tohiks olla koormavam
kui saadav kasu, eriti kui eesmärk on pakkuda peredele kvaliteetset ja
tõenduspõhis sekkumist.
Olen veendunud, et paljud omavalitsused ei esita hankes osalemise
taotlust, mistõttu koolitus jääb korraldamata. Tekkinud olukord on
ebaselge ja raskesti mõistetav. Kui SKA teadis juba seadusemuudatuse
väljakuulutamise hetkest, et ülesanne tuleb neile, siis mis takistas
varajast planeerimist? Planeerimine ei tähenda ju kohest ellurakendamist,
vaid läbimõeldud ettevalmistust, et teenuse pakkumine saaks jätkuda
sujuvalt. Olen kindel, et ma ei ole ainus, kes sellele probleemile
tähelepanu juhib.
Või ongi eesmärk luua süsteem teadlikult nii keeruline, et omavalitsused
loobuksid rahastuse taotlemisest ja korraldaksid koolitusi oma
eelarveliste vahenditega?
Lugupidamisega 
 
Liana Andruško
sotsiaalnõunik

Mulgi Vallavalitsus	
	[email-masked] 
&#43;372 524 7395	
	www.mulgivald.ee