Subject: Selgitustaotlus
From: Marika Žmenja <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 10 Feb 2025 13:27:25 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.	Tere!
 
07.10.2024 jõustus sotsiaalministri  18.09.2008 määruse nr 56
„Tervishoiuteenuse osutamise dokumenteerimise tingimused ja kord“
muudatused, mille § 1064 lg 1 punkti 8 järgi  tuleb õendusloo üldossa
kanda õendusdiagnoos. Õendusdiagnoos tuleb kanda ka õendusloo õendusplaani
ossa (§ 1066 lg 1) ja õendusepikriisi  (§ 10610 lg 5 p 13). Määruse § 1061
lg 2 punkti 1 järgi on  õendusdiagnoos õe poolt inimese terviseseisundi
kohta tehtud kliiniline otsus, mis tugineb rahvusvahelisele
õendusdiagnooside klassifikatsioonile NANDA (North American Nursing
Diagnosis Association International). See säte jõustus samuti 07.10.2024,
kuid rakendatakse hiljemalt 1. jaanuarist 2035. a. Määruse seletuskirja
järgi ei ole tänaseni  jõutud lahenduseni, kuidas oleks võimalik 3N
terviksüsteemi Eestile luua. Sotsiaalministeerium, Tervisekassa ja Eesti
Õdede Liit jõudsid kokkuleppeni, et kokku kutsutakse 3N juhtrühm ning
määruse jõustumisest on võimalik Eestis 3N testperiood, et leida
võimalused kuidas jõuda 3N rakendamiseni. Üleminekuperiood elektroonsele
3N terviksüsteemile on 10 aastat. Üleminekuperioodil võib uusi
dokumenteerimise põhimõtteid rakendada, aga kohustuslikuks muutub see
üleminekuperioodi lõppedes.
 
Palume teie selgitust, mille järgi tuleb märkida §-dest 1064, 1066 ja
10610 lähtuvalt õendusloo üldossa ja õendusplaani ning õendusepikriisi
õendusdiagnoos seni, kuni ei ole leitud lahendust/konsensust 3N
kasutuselevõtuks.

Lugupidamisega
 
Marika Žmenja
Aktsiaselts Ida-Tallinna Keskhaigla
Jurist
5690 3302