Subject: Tervisekassa roll WHO tegevuskavades
From: "Liina Vassil" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 10 Feb 2025 09:37:40 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.
Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.	Tere!
 
Tervisekassa poole pöördus Eesti Epilepsiavastase Liiga (EEL) juhatuse
liige, dr. Aleksei Rakitin, kes soovis teada, milliseid tegevusi on Eestis
eelolevateks aastateks planeeritud seoses WHO tegevuskava vastu võtmisega
tema valdkonnas Maailma Terviseassambleel. Tegevuskava puudutab epilepsia
ja teiste neuroloogiliste häiretega patsientidega seonduvat ning on
planeeritud aastateks 2022-2031.
 
Nagu kinnitas WHO Eesti esindaja, Kristina Köhler, ei ole sarnased
tegevuskavad liikmesriikidele õiguslikult siduvad, kuid annavad suunised,
kuidas kõnealuste teemadega edasi liikuda. 
On mõistetav, et teadmine sellise raamdokumendi heakskiitmisest
ministeeriumi tasandil tekitab erialainimestes ootuseid ning nende
ootustega on EEL Tervisekassa poole nüüd pöördunudki.
Kuna Eestit esindab Assambleel terviseminister ning minule teadaolevalt ei
ole info kõnealuse tegevuskava kohta Tervisekassasse varasemalt jõudnud,
siis palun, et avaksite Sotsiaalministeeriumi poolset vaadet, kuidas
nähakse tegevusplaani elluviimist nii selle kui teiste sarnaste
dokumentide puhul. 
Kas ning kuidas liigub info Maailma Terviseassambleel Eesti poolt heaks
kiidetud tegevuskavadest ministeeriumi allasutustesse ning kas
tegevuskaval peaks olema roll prioriteetide seadmisel? Millist rolli
nähakse Tervisekassal?
Rahvastiku tervise arengukava ja selle tegevuskavad ei näi neuroloogiliste
probleemidega patsientidele eraldi fookust seadvat. Kas see teema võib ehk
olla kaetud mõnes teises dokumendis? 
 
Tänan väga, kui leiate võimaluse teemasse selgust tuua. 

Lugupidamisega 

 
		LIINA VASSIL
Usaldusarst
Ravikvaliteedi teenus

E: [email-masked]
Riia tn 142, Tartu
 <https://www.facebook.com/tervisekassa/>   <https://www.tervisekassa.ee/>
<mailto:[email-masked]>
<https://www.youtube.com/channel/UC65du1Kajk0qvua45iRyquw>
<https://www.tervisekassa.ee/blogi> 	E-kiri ja selle manused võivad
sisaldada konfidentsiaalseid andmeid ning seda võivad kasutada vaid kirja
saajad. Palun ärge edastage ega avaldage kirjas olevat teavet teistele
inimestele ilma saatja loata. Juhul kui olete saanud e-kirja eksituse
tõttu, teavitage palun kohe saatjat ning kustutage kiri.
This e-mail and any attachments may contain confidential and privileged
information. If you are not the intended recipient, please notify the
sender immediately by return e-mail, delete this e-mail and destroy any
copies. Any dissemination or use of this information by a person other
than the intended recipient is unauthorized and may be illegal.