Subject: RE: Patsiendi elulõpu tahteavaldus
From: "Taavet Reimers" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Fri, 7 Feb 2025 06:53:53 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.	Tere
 
Eesti Kiirabi Liit peab Patsiendi elulõpu tahteavalduse seadustamist väga
oluliseks sammuks Eesti meditsiinis ja õigusruumis. Samas ei saa Eesti
Kiirabi Liit nõustuda seadusega, kus on mõned seadusepunktid kirjas
segaselt, mis võib tekitada mitmeti- ja vääriti mõistmist. Kiirabitöö
seisukohalt vajavad punktid  (§ 596. Lg 1 punktid 3 ja 4), mille alusel
kiirabibrigaadijuht tohib elulõpu tahteavaldust rakendada selgemat
sõnastust. Antud punkt 4 tekitab küsimuse, kas brigaadijuht peab veel
kuidagi hakkama veenduma, et tahteavaldus on ikka tehtud tõsikindlalt või
kui tahteavaldus on tehtud ja allkirjastatud siis see ongi tõsikindluse
avaldus. Samuti jääb selgusetuks olukord kui brigaadijuhiks on
arst/reanimobiiliarst, siis kas neil on õigus rakendada elulõpu
tahteavaldust ka § 596. Lg 1 punktides 1 ja 2.
Antud seaduse jõustumisel on äärmiselt oluline, et patsiendi elulõpu
tahteavaldus oleks aegkriitilistes andmetes kergelt leitav, et
kiirabibrigaadid ei läheks patsiendi tahteavaldusega vastuollu.
 
Parimat
 
Taavet Reimers
Eesti Kiirabi Liit
Juhatuse esimees
 
From: [email-masked] &lt;[email-masked]&gt; 
Sent: Wednesday, January 29, 2025 11:20 AM
To: Eesti Puuetega Inimeste Koda &lt;[email-masked]&gt;; Eesti
Arstide Liit &lt;[email-masked]&gt;; Eesti Õdede Liit
&lt;[email-masked]&gt;; Eesti Patsientide Liit &lt;[email-masked]&gt;;
Eesti Anestesioloogide Selts &lt;[email-masked]&gt;; MTÜ Elu Dementsusega
&lt;[email-masked]&gt;; Eesti Erakorralise Meditsiini Arstide
Selts &lt;[email-masked]&gt;; Eesti Haiglate Liit
&lt;[email-masked]&gt;; Eesti Kiirabi Liit &lt;[email-masked]&gt;;
Eesti Arstiteadusüliõpilaste Selts &lt;[email-masked]&gt;
Subject: Patsiendi elulõpu tahteavaldus
 
Tere! 

Teile on saadetud Sotsiaalministeeriumi dokumendihaldussüsteemi Delta
kaudu eelnõu kooskõlastamiseks. 
Tagasisidet ootame 7. veebruariks
Link EISi
https://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/docList/8c2c4d6c-17ae-4c73-9044-ce2
e98adf733

Pealkiri: Patsiendi elulõpu tahteavaldus 

Registreerimise kuupäev: 29.01.2025 

Registreerimise number: 1.2-2/121-13 

Lugupidamisega 

Sotsiaalministeerium 	
 
Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn
Tel. (372) 626 9301, faks (372) 626 9209
e-post: [email-masked]
www.sm.ee 	 	

NB! Tegemist on väljastpoolt Kliinikumi saabunud kirjaga. Kui kirja
saatja on teile tundmatu, siis turvalisuse huvides palun ärge avage kirjas
olevaid faile ja linke. Kahtlaste kirjade korral palun teavitage arvutiabi
telefoninumbril 731 9222 või [email-masked].