Subject: Patsientidel segadus proteesihüvitisega
From: "Kersti Pedanik" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Thu, 30 Jan 2025 11:32:37 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.	Lugupeetud
Sotsiaalministeerium ja Tervisekassa

Pöördun Läänemere hambakliinik OÜ vastutava hambaarstina Teie poole
murega, et mitmed meie patsiendid on meie poole pöördunud segadusega
proteesihüvitise osas.

Meedias on mitmel pool infot, et 2025. aasta algusest pidi tulema
muudatus, millega saanuks kasutamata jäänud 3 aasta täiskasvanute
hambaravihüvitist edaspidi kasutada täiendavalt hambaproteesiteenuste
jaoks proteesihüvitisele lisaks. 

Mitmed patsiendid on meilt nüüd selle kohta uurinud, isegi sellekohaseid
prinditud tekste näidanud ja soovinud antud võimalust kasutada.

Mul endal on täiesti selge, et jah antud muudatus oli 2024. aasta
kevad-suvel kaalumisel. Täpsemalt Ravikindlustusseaduse § 29 täiendamine
sõnastuses
 „(2'5) Käesoleva paragrahvi lõikes 2'2 nimetatud tasu maksmise kohustuse
ülevõtmise piirmäära on õigus suurendada hambaproteesiteenuse osutamise
aasta ja sellele eelneva kahe kalendriaasta kasutamata hambaraviteenuse
hüvitise võrra. &quot;

Riigiteatajast hetkel kehtiva ja ka tulevaste Ravikindlustusseaduse
redaktsioonide kontrollimisel näen, et plaanitud muudatus 2025. aasta
algusega EI JÕUSTUNUD.

Samas kahetsusväärselt lihtsa internetiotsinguga on leitavad mitmed
uudislood (sh Sotsiaalministeeriumi lehel) plaanitud muudatusest, aga mina
isiklikult ei leidnud ühtegi uudislugu, et plaanitud muudatus tegelikult
ei jõustunud. Patsiendid kahjuks sageli võtavad tõena uudislugudes olevat
ega kontrolli nende tõesust või kahjuks ei oska seda ise kontrollida.
Kahjuks olen kindel, et keskmine patsient ei kontrolli ka seaduse punktide
jõustumist Riigiteatajast.

Oleme ise selgitanud patsientidele, et proteesihüvitisega ei ole midagi
muutunud, kuid näeme, et mõned patsiendid on üksnes meie vastuses
kahtlevad, sest uudistes oli ju kirjas, et 2025. aastaga muudatus tuleb...
Näeme ise reaalselt, et patsiendid ei loe välja, et muudatus oli tol
hetkel avaldatud uudistes lihtsalt kavandatav, mitte kindel otsus...

Seega uurin, kas teil oleks võimalik kusagile patsientidele lihtsasti
leitavana teha ametlik teade, et jah muudatused proteesihüvitisega olid
plaanis, kuid 2025. aasta algusega need siiski ei jõustunud. 

Või kui selline teade on kusagil juba avalikult olemas, oskaksite sellele
viidata, et oskaksime ka patsientidele infot jagada? Hetkel internetist
otsides ma ise kahjuks sellist infot ei leidnud.

Samuti küsin infoks juurde, kas plaanis olnud proteesiteenuste hüvitise
muudatusega on siiski millalgi järgnevatel aastatel eelarve olukorra
paranedes plaanis edasi minna?

Tänud juba ette, kui leiate aega tekkinud küsimuse lahendamiseks midagi
ette võtta ja patsientide jaoks ametlikust allikast avalikult infot
täpsustada.

Lugupidamisega

Kersti Pedanik
Vastutav hambaarst
Läänemere hambakliinik OÜ 
tel. &#43;372 56 630 049
e-mail: [email-masked]

See e-kiri ning kirjale kaasapandud või lingitud manused võivad sisaldada
konfidentsiaalseid andmeid, mille levitamine ja avaldamine selleks
mitteõigustatud isikutele on keelatud. Juhul, kui olete saanud e-kirja
eksituse tõttu, teavitage koheselt e-kirja saatjat ning kustutage e-kiri,
selle manused ja kõik koopiad enda arvutist ning muudest seadmetest.