Subject: FW: Järelpärimine
From: "SM kantselei info" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 9 Jan 2025 10:56:16 +0200

-----Original Message-----
From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Tuesday, January 7, 2025 1:38 PM
To: Riina Sikkut - SOM <[email-masked]>
Subject: Järelpärimine

Järelpärimine sotsiaalminister Riina Sikkutile rahvusvaheliste 
tervise-eeskirjade muudatuste eestikeelse tõlke ja nende põhjalikuma 
tutvustamise kohta Eesti avalikkusele

Vastasite meie 09. mai 2024 pöördumisele Eesti hääletamine 77. Maailma 
Terviseassambleel rahvusvaheliste tervise-eeskirjade muudatuste ja 
pandeemialeppe poolt on vastuolus tervise-eeskirjade artikkel 55-ga 
omapoolse vastusega 17. mai 2024.

Oma vastuses kirjutate: „Nii pandeemialeppe kui IHRi muudatuste lõplikud 
dokumendid tõlgitakse eesti keelde peale nende vastu võtmist 
terviseassambleel. Avalik kuulamine mõlema dokumendi tutvustamiseks leidis 
aset Riigikogu EL asjade komisjoni juhtimisel veebruaris 2024 ning peale 
dokumentide vastuvõtmist Maailma Terviseassambleel on kavas neid 
põhjalikumalt tutvustada ka Eesti avalikkusele.“

1. Palume teada, mis kuupäevast hakkas Eestile kehtima 10 kuuline võimalus 
IHR-i muudatuste rakendamise edasi lükkamiseks või muudatustega mitte 
nõustumiseks ja mis kuupäevani see kestab.
2. Mis kuupäevast hakkavad IHR-i muudatused Eestis kehtima juhul kui Eesti 
nende muudatuste vastu ei seisa?
3. Palume teada, kust leiame IHR-i muudatuste eestikeelse tõlke.
4. Kas on toimunud ning millal on toimumas IHR-i põhjalikum tutvustamine 
Eesti avalikkusele?

World Council for Health Estonia MTÜ juhatus 7.jaanuar 2025, Tallinn 
[email-masked]