Subject: FW: Õdede praktika juhendamise toetamise eelnõu
From: "SM kantselei info" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 26 Nov 2024 15:56:00 +0200

From: Agnes Peterson &lt;[email-masked]&gt; 
Sent: Thursday, November 7, 2024 5:50 PM
To: Eleri Lapp - SOM &lt;[email-masked]&gt;
Cc: Marek.Kübarsepp3 &lt;[email-masked]&gt;
Subject: RE: Õdede praktika juhendamise toetamise eelnõu
 
Tere!
Tekkis veel üks märkus eelnõu kohta. Selles on RTK märgitud „toetuse
andjaks“. Samas on toetuse andmiseks vahendid ette nähtud
Sotsiaalministeeriumi eelarves, seega ei ole päris õige RTK-d toetuse
andjana nimetada, kuna toetuse andjaks saab olla see, kelle eelarves on
selleks vahendid ette nähtud. RTK saab olla üksnes n-ö
rakendusüksuse-rakendaja (korraldaja) ülesannetes, ehk oleks selgem teda
määruses ka vastavalt nimetada.
Parimate soovidega
Agnes Peterson
 
From: Agnes Peterson 
Sent: Friday, November 1, 2024 10:15 AM
To: [email-masked]' &lt;[email-masked]&gt;
Subject: Õdede praktika juhendamise toetamise eelnõu
 
Tere!
 
Rahandusministeerium kooskõlastab terviseministri määruse „Õdede põhiõppe
praktika juhendamise tasustamine praktikabaasides“ eelnõu. 
 
Saadan aga mõned sõnastust puudutavad märkused e-kirjaga.
 
1) Eelnõu aluseks olev volitusnorm riigieelarve seaduses lubab ministril
kehtestada määrusega tingimused ja korra ministeeriumi valitsemisala
vahendite arvelt riigisisese toetusprogrammi elluviimiseks,
toetusprogrammist vahendite saamiseks ning saadud vahendite kasutamiseks.
Seetõttu on eelnõu pealkiri „Õdede põhiõppe praktika juhendamise
tasustamine praktikabaasides“ eksitav, kuna eelnõu reguleerib tegelikult
toetuse andmise ja kasutamise korda. Samamoodi ei ole õige eelnõu § 1
lõikes 1 sätestatud reguleerimisala – eelnõuga ei reguleerita tasustamist,
vaid toetuse andmist ja kasutamist.
 
2) Eelnõu § 2 punktis 1 on defineeritud tervishoiukõrgkool kui tervise ja
heaolu valdkonnas koolitusi pakkuv riiklik rakenduskõrgkool, samas
tervishoiuteenuste korraldamise seaduse § 30 lõige 3 nimetab sellena
ainult Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli ja Tartu Tervishoiu Kõrgkooli – kas
see on taotluslik?
 
3) Eelnõu § 3 lõike 1 sissejuhatav osa võiks olla sõnastatud „toetusega
toetatakse“?
 
4) Eelnõu § 5 kohaselt võib toetust taotleda „asutus“. Kas õigem poleks
„juriidiline isik“?
 
Parimate soovidega
 
Agnes Peterson
Personali- ja õigusosakond
Rahandusministeerium

P Säästa loodust ja ära prindi seda e-kirja! 
  ________________________________  
Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud
teavet. 
This e-mail may contain information which is classified for official use.