Subject: Tervist mõjutav olukord (nikotiinikeemia tootmisest leviv pilv rikub siseruumides tervist)
From: Urmas Graff Kolm Lõvi Trükikeskus 6580214 <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 22 Oct 2024 17:05:43 +0300

Tere.

Soovin uurida kas teie ministeeriumis on teavet järgmise olukorra 
lahendamise võimaluste kohta.

Nimelt oleme väike ettevõte (Kolm Lõvi Trükikeskus) kes on kolinud, et 
parandada oma töökeskkonda moodsasse stockoffice tüüpi majja Vaela külas, 
Kiili vallas.

Siin on 10 boksi erinevate ettevõtetega. Erinevate tegevusaladega. Erineva 
suurusega rendipinnad.

Meie naabriks on nüüd kolinud nikotiinipatju valmistav ja pakendav ettevõte. 
Olukorra muudab probleemseks see, et nende töö ei ole hermeetilistel 
liinidel (masinatel). Maja ei ole ehitatud hermeetiliste ruumidega.

Kokkuvõtvalt võib öelda, et tootmisest tekib nikotiini-keemiapilv mis on 
nende ruumides imbub ka meie ruumidesse. Jääb mõistmatuks see kas sellist 
tüüpi tootmine ei vaja erinõudeid.

Tegemist on ju joovet põhjustavate ainetega. Kas sellist tootmist võiks 
arendada ka kaubanduskeskuses kui neil on sinna õnnestunud ruumid rentida? 
Suuremas büroohoones? Või on selle kohta olemas riiklikud nõuded, et 
nikotiinipatju ei tohiks toota nii, et keemiapilv ei mürgita (ega muuda neid 
sõltlasteks)? Või ei ole selliseid nõudeid? Kas pole mitte passiivse 
manustamisega või vägisi nikotiini manustamisena?

Kuidas meie saame oma töötajaid kaitsta naabrite "keemiarünnaku" eest? 
Töötajatel ilmnevad nende tootmise päevadel erinev kaebused (iiveldus, 
peavalu, värin kehas, ninaneelu turse jms) ning õhus on tunda kogu päeva 
intensiivseid lõhnu, mis kindlasti ei ole tervistavad.

Kas teie ministeeriumis on inimene kellega võiks eelkirjeldatud olukorda 
arutada?

Lugupidamisega,

Urmas Graff

Kolm Lõvi Trükikeskus OÜ

6508214

5083216