Subject: FW: Tervishoiutöötajaga võrdsustatud isikute pädevused
From: "SM kantselei info" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 14 Oct 2024 14:49:24 +0300

From: Aaro Nursi &lt;[email-masked]&gt; 
Sent: Monday, October 14, 2024 10:01 AM
To: Ebe Sarapuu - SOM &lt;[email-masked]&gt;; Katre Koppel - SOM
&lt;[email-masked]&gt;; Helen Uustalu
&lt;[email-masked]&gt;; kylli.friedemann
&lt;[email-masked]&gt;; Katrin Roosipuu
&lt;[email-masked]&gt;
Subject: Fwd: Tervishoiutöötajaga võrdsustatud isikute pädevused
 
Tere! 
 
Kirjutan Tervisekassa suunamisel lisainfo ja selgituste saamiseks. Lisan
kirja koopiasse ka Kutsekoja esindaja, kes peaks samuti antud teemaga
kursis olema ja saab vajadusel kirjavahetusse oma mõtted lisada. 
Meie põhiküsimus on, et miks ei jäänud määrusesse vaid kutsetunnistuse
omamise nõue (toetame ainult seda varianti - loob kõigile võimalused ja ei
diskrimineeri mitte kedagi)? Kahjuks ei ole teisi tingimusi Eesti
Logopeedide Ühinguga läbi arutatud. 
 
Lugupidamisega Aaro Nursi 
Eesti Logopeedide Ühing 
Kutsekomisjoni esimees 
---------- Forwarded message ---------
Saatja: Signe Borissov &lt;[email-masked]&gt;
Date: E, 14. oktoober 2024 kell 08:39
Subject: RE: Tervishoiutöötajaga võrdsustatud isikute pädevused
To: Aaro Nursi &lt;[email-masked]&gt;,
[email-masked]
&lt;[email-masked]&gt;
Cc: Katri Seersant &lt;[email-masked]&gt;
 
Tere
 
Võtsin enda kanda Tervisekassa partnerite ja eriala ühenduste teavitamise
Terviseameti ja Sotsiaalministeeriumi esindajate seisukohast. Teie
küsimused on põhjendatud ja mõistetavad, kuid nendele vastamine ei ole
Tervisekassa pädevus/vastutusala. Meie saame teid aidata Tervisekassa
lepingulistes küsimustes.
Vastutus tervishoiukorralduse vaates toimib järgnevalt:
Sotsiaalministeerium korraldab õigusruumi, millele tuginedes väljastab
Terviseamet tervishoiuteenuse osutajate tegevuslubasid ja
tervishoiutöötajate koode, millele omakorda tuginedes sõlmib ja haldab
lepinguid Tervisekassa. Ehk teise küsimused jaotuvad osapoolte vahel
selliselt.
Sotsiaalministeerium (õigusruumi küsimus): Miks ei jäänud määrusesse meie
poolt viimati soovitatu, et isikul peab olema logopeedi kutsetunnistus ja
kõik teised variandid on välistatud? 
Terviseamet (tervishoiutöötajate pädevaks tunnistamise küsimuses): Mida
sisuliselt tähendab &quot;teise riigi Kutsekoja registris, mille kutse
väljastamise põhimõtted on samaväärseks tunnistatud Eesti Logopeedide
Ühingu (kui Eestis kutse väljastaja) poolt.&quot; Kui jutt on Venemaa
Föderatsiooni Kutsekojast (või ka X Euroopa riigi Kutsekojast) - kas
sellised asutused üldse eksisteerivad? Mille alusel meie hindame nende
kutsete väljastamise põhimõtteid? Kas kirjapandud punkt on Eesti
Kutsekojaga kooskõlastatud?
Tervist soovides!
 	 	SIGNE BORISSOV
Teenusejuht
Partnersuhtluse osakond

E: [email-masked]
Riia tn 142, Tartu
       <https://www.youtube.com/channel/UC65du1Kajk0qvua45iRyquw>
<https://www.tervisekassa.ee/blogi>   	 

From: Aaro Nursi &lt;[email-masked]&gt; 
Sent: Friday, October 11, 2024 3:29 PM
To: Signe Borissov &lt;[email-masked]&gt;;
[email-masked]
Subject: Re: Tervishoiutöötajaga võrdsustatud isikute pädevused
 
	You don't often get email from [email-masked]. Learn why
this is important 		Tere!  
 
Aitäh info eest! 
Soovime infot täpsustada. Mida sisuliselt tähendab &quot;teise riigi
Kutsekoja registris, mille kutse väljastamise põhimõtted on samaväärseks
tunnistatud Eesti Logopeedide Ühingu (kui Eestis kutse väljastaja)
poolt.&quot; Kui jutt on Venemaa Föderatsiooni Kutsekojast (või ka X
Euroopa riigi Kutsekojast) - kas sellised asutused üldse eksisteerivad?
Mille alusel meie hindame nende kutsete väljastamise põhimõtteid? Kas
kirjapandud punkt on Eesti Kutsekojaga kooskõlastatud? 
Miks ei jäänud määrusesse meie poolt viimati soovitatu, et isikul peab
olema logopeedi kutsetunnistus ja kõik teised variandid on välistatud? 
 
Lugupidamisega Aaro Nursi 
Eesti Logopeedide Ühing
Kutsekomisjoni esimees 
 
Kontakt Signe Borissov (&lt;[email-masked]&gt;) kirjutas
kuupäeval N, 10. oktoober 2024 kell 16:39:
Hea koostööpartner!
 
Alates 01.07.2024 lõppes üleminekuaeg „Tervishoiuteenuste korraldamise
seaduses“ (TTKS). Nüüdsest peavad kõik iseseivalt ravi eesmärgil
füsioteraapia, logopeedia ja kliinilise psühholoogia teenuse osutajad
omama Terviseameti tegevusluba ning asutuses töötavad logopeedid,
füsioterapeudid ning kliinilises psühholoogid saavad tervishoiutöötaja
võrdsustatuks (sh unikaalse tervishoiutöötaja koodi) kui tervishoiuteenuse
osutaja lisab nad Terviseameti tegevusloale. Tervishoiuteenuse osutamisel
tuleb kõigil tervishoiutöötajatel andmed dokumenteerida tervise
infosüsteemi.
TTKS kohaselt võrdsustatakse tervishoiutöötajaga valdkonna eest vastutava
ministri määruses sätestatud tingimustel. Määruses „§4 Nõuded personalile“
sätestatu on tekitanud küsimusi. Jagame teile teadmist, mis on
Sotsiaalministeeriumi ja Terviseameti seisukoht määruse §4 sõnastuse
selgitamisel. Oleme tänaseks jaganud käesolevat infot ka enda,
Tervisekassa, partneritega.
 
*   Iseseisvalt võib füsioteraapia ravi osutada isik, kes on
füsioteraapia erialal omandanud vähemalt bakalaureusekraadi või samaväärse
kvalifikatsiooni.
„samaväärne kvalifikatsioon“ on välismaal õppinud isiku ENIC/NARIC
Keskuse poolt tunnustatud füsioteraapia alane haridus, mis vastab Eesti
bakalaureuse õppele.
 
*   Iseseisvalt võib logopeedilist ravi osutada isik, kelle
kvalifikatsiooni tõendab kehtiv haridusel ja töökogemusel põhinev
kutseseaduse kohane logopeedi kutse või muu samaväärne pädevustunnistus.
Logopeed peab olema Kutsekoja registris või „muu samaväärne
pädevustunnistus“ on teise riigi Kutsekoja registris, mille kutse
väljastamise põhimõtted on samaväärseks tunnistatud Eesti Logopeedide
Ühingu (kui Eestis kutse väljastaja) poolt.  
 
*   Iseseisvalt võib psühholoogilist ravi osutada isik, kelle
kvalifikatsiooni tõendab kehtiv haridusel ja töökogemusel põhinev
kutseseaduse kohane kliinilise psühholoogi kutse või muu samaväärne
pädevustunnistus.
Isik peab olema Kutsekoja registris või „muu samaväärne pädevustunnistus“
on teise riigi Kutsekoja registris, mille kutse väljastamise põhimõtted on
samaväärseks tunnistatud Eesti Psühholoogide Liidu (kui Eestis kutse
väljastaja) poolt.  
 
Vastutused:
*   Teenuse osutaja vastutab, et omab raviteenuse osutamisel Terviseameti
tegevusluba ning kannab tegevusloale ülaltoodud pädevusele vastavad
logopeedid, füsioterapeudid ning kliinilises psühholoogid.
*Soovitame kõikidel teenuseosutajatel üle vaadata enda asutuse
Terviseameti tegevusload ning veenduda, et iseseisvalt ravi eesmärgil
osutavad teenus üksnes ülaltoodud pädevusele vastavad logopeedid,
füsioterapeudid ning kliinilised psühholoogid. Kui tegevusloale on kantud
logopeed, füsioterapeut ja/või kliiniline psühholoog, kes osutab
iseseivalt teenust, kuid ei vasta ülaltoodud tingimustele, siis tuleb ta
tegevusloalt eemaldada, sest tal puudub õigus iseseivalt ravi eesmärgil
teenust osutada.
*   Terviseamet vastutab järelevalve korraldamise eest nii
tervishoiuteenuse osutajate tegevuslubadele kui ka tegevuslubadele lisatud
tervishoiutöötajaga võrdsustatud isikute pädevusele.
*   Sotsiaalministeerium vastutab õigusruumi eest. 
*Kaalub vajadusel (kui andmetest nähtub reaalne negatiivne mõju teenuse
kättesaadavusele) terviseministri määruses 54 täpsustada, et iseseisvalt
võib logopeedilist ravi osutada isik, kes on logopeedia erialal omandanud
vähemalt magistrikraadi . Hetkel lähtume põhimõttest, et iseseivalt ravi
eesmärgil logopeedia teenust osutav isik peab olema Kutsekoja registris.
*   Tervisekassa vastutab tervishoiuteenuse osutajatega lepingute
sõlmimise eest. Tervisekassa tugineb lepingute sõlmimisel ning lepingu
täitmise kontrollimisel muuhulgas Terviseameti andmebaasile.
 
Tervist soovides!
 
 	 	SIGNE BORISSOV
Teenusejuht
Partnersuhtluse osakond

E: [email-masked]
Riia tn 142, Tartu
       <https://www.youtube.com/channel/UC65du1Kajk0qvua45iRyquw>
<https://www.tervisekassa.ee/blogi>