Subject: FW: Ettepanekud määruse „Sotsiaal- ja tervisevaldkonna vabaühenduste toetamine“ eelnõule
From: "SM kantselei info" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 26 Sep 2024 07:45:04 +0300

From: Anu Leps <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, September 25, 2024 4:17 PM
To: Marilin Sternhof - SOM <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Triin Vilms <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Anna-Liisa Uisk <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Laidi Surva <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Ettepanekud määruse „Sotsiaal- ja tervisevaldkonna vabaühenduste 
toetamine“ eelnõule
Importance: High

Tere, Marilin!

Ettepanekud saabuvad viimasel minutil, vabandused selle eest. 
Justiitsministeeriumi kooskõlastus jõudis teieni juba varem ja selle sees ei 
tekkinud võimalust arvamust avaldada riikliku ennetusnõukogu 
<https://www.riigiteataja.ee/akt/109112022019>  ja selle alla kuuluva 
valdkonnaülese ennetuse töörühma vaatenurgast. Siiski näeme, et 
valdkonnaülese ennetuse põhimõtete <https://www.just.ee/ennetusnoukogu> 
rakendamiseks annab määrusega reguleeritav taotlusvoor suure võimaluse ja 
hea kui saame tulevasi strateegilisi partnereid jõustada tulemusliku 
ennetuse oskuste tõusuga ja huvikaitse vaates laiendada seisukohta, et 
ennetus on edukam, kui seda tehakse ühiselt ja sarnase eesmärgiga ning 
paljusid eluvaldkondi hõlmavalt.

Liikudes konkreetselt eelnõu juurde, siis teeme ettepaneku täiendada eelnõu 
järgmiste punktidega:

1.	Teeme ettepaneku lisada eelnõu §§-ide 14,16,20,26,28 eritingimustesse uus 
punkt, mis käsitleb toetatavate sekkumiste tulemuslikkust. Punkti sisu saab 
sõnastada nii: „Projektis rakendatavad programmilised sekkumised peavad 
olema  <https://www.tai.ee/et/tervis-ja-heaolu/ennetuse-teadusnoukogu> 
ennetuse teadusnõukogu (ETN) poolt hinnatud ning tuleb arvestada ETN  poolt 
antud soovitustega tegevuste arendamisel ning rakendamisel. Juhul, kui 
projekti eesmärkidele vastavat sekkumist ei ole hinnatud ETN poolt, tuleb 
seda projekti kestuse ajal teha.“

2.	Hetkel on §-i 27 lõike 2 punktis 5 kirjas lastekaitse töötajate 
huvikaitse. Teeme ettepaneku lisada §-i 27 punkt 6: „Laste ja peredega 
töötavate spetsialistide, organisatsioonide ning kohalike omavalitsuste ja 
kogukondade ennetusalase pädevuse tõstmine „Tulemusliku ennetuse (EUPC)“ 
koolitusel osalemise kaudu.
3.	Eelmises punktis toodud ettepanek sobib oma olemuselt ka § 29 lõike 2 
punkt 1 sisse, kus hetkel on kirjas „Tegutsemisvõimekuse tugevdamine“.
4.	Teeme ettepaneku lisada §§-ide 26 ning 28 eritingimuste alla uus 
tingimus, mis sätestab, et

a.	 „Laste ja perede heaolu ning vanemluse toetamise programmi“ taotleja 
meeskonnal lasub projekti elluviimise jooksul kohustus läbida „Tulemusliku 
ennetuse baaskoolitus“ (EUPC)
b.	„Laste õiguste ja edendamise programmi“ taotleja meeskonnal lasub 
projekti elluviimise jooksul kohustus läbida „Tulemusliku ennetuse 
baaskoolitus“ (EUPC).

Meie nägemusena tõstab koolitusel osalemine kõigi taotlusvoorus pakutavate 
tegevuste kvaliteeti, kuid kuna tegemist on tasulise koolitusega, siis 
jällegi on vaja koolitusel osalemise eelarve kavandada taotletava projekti 
tegevuste vahenditesse. Võimalus on nimetatud koolitust rahastada ka nii, et 
Sotsiaalministeerium näeb ette vooru taotlussummast osa raha suunamisele 
antud koolituse korraldamiseks.

5.	Teeme ettepaneku läbivalt asendada sõna „tõenduspõhine“ 
<https://tervisesonastik.tai.ee/tervisesonastik?alphabetical_group=24#tulemuslikkuse-uuring> 
tulemuslikuga, kuna see kirjeldab täpsemalt soovitud sisu ehk soovime, et 
tehtavad tegevused omavad positiivset mõju sihtrühmale.

Küsimustega olen kõne või kirja kaugusel.

Heade soovidega

Valdkonnaülese ennetuse tööühma nimel

Anu Leps, töörühma juht

Nõunik

Kriminaalpoliitika osakond

Justiitsministeerium

+372 58656587
 <http://www.just.ee/> www.just.ee

 <https://www.facebook.com/Justiitsministeerium/> 
<https://www.flickr.com/photos/140643987@N02/albums> 
<https://www.youtube.com/user/justiitsministeerium>

***

Anu Leps

Adviser

Criminal Policy Department

Ministry of Justice

Republic of Estonia

Telephone  +372 58656587
Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, Estonia

 <http://www.just.ee/en> www.just.ee/en

 <https://www.facebook.com/Justiitsministeerium/> 
<https://www.flickr.com/photos/140643987@N02/albums> 
<https://www.youtube.com/user/justiitsministeerium>