Subject: Luumaterjali ja proteesi tegemiseks vajalike detailide KM määr
From: Mari Rõuk <[email-masked]>
To: "SM Info"
Date: Tue, 27 Aug 2024 12:36:30 +0300

Lgp. Sotsiaalministeerium.
Pöördun Teie poole küsimusega, millele ei leia veebisügavustest vastust.
Milline on hambaravis kasutatava luuasendusmaterjali käibemaksumäär?
Tegemist on ainega mis jääb inimorganismi ja aitab kasvatada puuduvat
luukudet.
Leidsin sellise punkti:
9% käibemaks
ortopeedilised abivahendid (sealhulgas kargud, kirurgilised rihmad ja
sidemed, ortoosid, ortopeedilised jalatsid ja spetsiaalsed sisetallad),
lahased ja muud abivahendid luumurdude raviks, proteesid (välja arvatud
hambaproteesid), kuuldeaparaadid ja muud kaasaskantavad või kehasse
implanteeritud füüsilisi puudeid kompenseerivad abivahendid;
Kas see tähendab, et luuasendusmaterjal, mis kombenseerib füüsilisi
puudeid on käibemaksuga 9%?
Kas kunsthamba valmistamiseks hambalaboris vaja minevad detailid näiteks
Abutmendid, Lab Analogid on käibemaksuga 9%?

Tervitades ja parimat soovides:
Mari Rõuk
Osstem Estonia/Belekox OÜ
[email-masked]
tel:&#43;372 5466 5915