Subject: Korrakaitseseaduse muutmise seaduse väljatöötamiskavatsuse kooskõlastamine ja arvamuse avaldamine
From: "Kertu Liin" <[email-masked]>
To: "SM Info"
Cc: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Mon, 19 Aug 2024 15:26:35 +0300

Teie: 01.07.2024 nr 1.2-3/1622-1
Meie: 19.08.2024 nr JUR-3/2351-2

Tere

Ravimiametil on seoses esitatud väljatöötamiskavatsusega kommentaar seoses
kontrolltehingu võimaliku regulatsiooni muutmisega (vt eelkõige VTK p
3.5.1, lk 21). Mõistlik on kontrolltehing sätestada erimeetmena küll
KorS-is, kuid Ravimiametile peaks endiselt jääma erisus selles osas, et
kontrolltehing ei pea olema seotud ohusignaaliga. Nimetatu on praktikas
vajalik selleks, et ametil oleks võimalik proaktiivselt reageerida nt
apteekide järelevalves ja kontrollida ravimite väljastamist koos sellega
kaasneva nõustamise osas ka ilma ohukahtluseta efektiivse järelevalve
tegemiseks. Klient/patsient, kellele apteegiteenust osutatakse, ei oska
ise hinnata, kas ta sai apteekrilt (erialase haridusega professionaal)
ravimialast nõustamist nõuetekohases mahus ja seega ei teki ka patsiendilt
saadud info pinnalt sisendit (kaebust), mille pinnalt kontrollostu
tegemiseks infot saada. Seega peame vajalikuks RavS § 1011 lg 2 senises
ulatuses kehtivaks jätmist.
 
Samuti peab amet vajalikuks, et tal säiliks RavS § 1011 lg-st 4 tulenevalt
riikliku järelevalve erisusena õigus ravimite kvaliteedi ja ravimite
valmistamiseks kasutatavate ainete kvaliteedi kontrollanalüüsiks nõuda ja
saada tasuta proove ning sertifitseeritud etalonaineid. Nimetatu on
järelevalve lahutamatu osis ning tasuta proovide saamise õiguse säilimine
on vajalik ametile talle õigusaktidega pandud järelevalve vajalikus mahus
tegemiseks.

 
Lugupidamisega

Kertu Liin
Ravimiamet
õigusosakond
õigusnõunik
Tel 737 4140
[email-masked]
Nooruse 1
50411 Tartu
www.ravimiamet.ee

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu,
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.
This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and
privileged information.  If you are not the intended recipient, please
notify the sender immediately by returning the e-mail and permanently
deleting what you have recieved. Any dissemination or use of this
information by a third person without permission is prohibited and may be
illegal.