Subject: Vs: Tervise- ja tööministri 19. detsembri 2018. a määruse nr 71 „Meditsiinikiirituse protseduuride kiirgusohutusnõuded, meditsiinikiirituse protseduuride kliinilise auditi nõuded ning diagnostilised referentsväärtused ja nende määramise nõuded“ muutmine
From: Tartu Tervishoiu Kõrgkool <[email-masked]>
To: "info.sm", "SM Info"
Cc: "Ermo Kruuse" <[email-masked]>
Date: Fri, 2 Aug 2024 16:10:25 +0300

Tere

Edastan manusena Tartu Tervishoiu Kõrgkooli tähelepaneku/ettepaneku seoses
määruse muudatusega, mille edastasime 28.06.2024 meditsiinikiirituse
määruse muutmise määruse eelnõu kavandile, mis saadeti kõrgkoolile
tutvumiseks ja esmaseks tagasisidestamiseks.

Toon veel täiendavalt välja, et Keskkonnaamet on kõrgkoolile väljastanud
kiirgustegevusloa, millele andis täiendava tähtaja järgmise tingimuse
täitmiseks: "Kiirgustegevusloa omaja esitab hiljemalt 31.12.2023 läbi
Keskkonnaameti keskkonnaotsuste infosüsteemi KOTKAS andmed teadusuuringu
käigus teostatud ülesvõtete edastamise kohta tervise infosüsteemi, mis on
kooskõlas õigusaktides sätestatud nõuetega". Tingimuse täitmise aega on
hetkel pikendatud kuni 01.03.2025.

Keskkonnaamet on oma kirjavahetuses kõrgkooliga välja toonud, et
mittemeditsiinilise kiirituse protseduurile rakenduvad kiirgusseaduse §
42(1) lg 1 alusel kõik meditsiinikiirituse nõuded, sest protseduure
teostatakse isikule ning selleks kasutatakse meditsiinilist seadet, mille
kasutamise käigus saab isik kiiritada. Keskkonnaamet on seisukohal, et
kuigi Tartu Tervishoiu Kõrgkooli poolt teadusuuringute raames teostatavate
protseduuride puhul on tegemist mittemeditsiinilise kiiritusega,
rakenduvad ka nende puhul kõik meditsiinikiirituse protseduuride nõuded,
sh muudetavas määruses (Meditsiinikiirituse protseduuride
kiirgusohutusnõuded, meditsiinikiirituse protseduuride kliinilise auditi
nõuded ning diagnostilised referentsväärtused ja nende määramise nõuded)
toodud nõuded, ka ülesvõtete pildipanka edastamise nõue.

Ülesvõtete edastamise nõue teadusuuringute käigus tehtud ülesvõtetele on
esitatud ka teisele teadusasutusele. Isegi, kui Keskkonnaamet praegu peaks
loobuma antud nõudest, siis nt töötajate vahetumisel jääb muudetava
määrusega endiselt üles võimalus tõlgendada seadusandlust ülaltoodud
viisil. Seetõttu on kõrgkooli ettepanek määruses teadus- ja
rakendusuuringud ülesvõtete edastamise nõudest selgelt välistada.
Kokkuvõtvalt juhime tähelepanu, et käesolevad määruse muudatused ei
välista mittemeditsiinilise kiirituse protseduure kiirgusseaduse
täitmisest.

Heade soovidega

  _____

Ene Rikaste

Jurist-juhiabi / Legal Counsel-Administrative Assistant
Tel: +372 737 0220

  _____

Saatja: [email-masked] <[email-masked]>
Saadetud: teisipäev, 16. juuli 2024 16:11
Adressaat: Tervise Arengu Instituut <[email-masked]>; Keskkonnaamet
<[email-masked]>; Eesti Radioloogia Ühing <[email-masked]>; Eesti
Nukleaarmeditsiini Selts <[email-masked]>; Eesti Radioloogiatehnikute
Ühing <[email-masked]>; Eesti Biomeditsiinitehnika ja Meditsiinifüüsika
Ühing <[email-masked]>; Eesti Hambaarstide Liit <[email-masked]>;
Eesti Ortodontide Selts <[email-masked]>; Eesti
Perearstide Selts <[email-masked]>; Eesti Haiglate Liit
<[email-masked]>; Eesti Puuetega Inimeste Koda <[email-masked]>;
Tartu Tervishoiu Kõrgkool <[email-masked]>; Tervise Arengu Instituudi
inimuuringute eetikakomitee <[email-masked]>; Tartu Ülikooli
inimuuringute eetikakomitee <[email-masked]>; Tartu Ülikooli
Kliinikumi kliiniliste uuringute keskus <[email-masked]>;
Center for Clinical and Basic Research AS <[email-masked]>;
Tallinna Tehnikaülikool <[email-masked]>
Teema: Tervise- ja tööministri 19. detsembri 2018. a määruse nr 71
„Meditsiinikiirituse protseduuride kiirgusohutusnõuded,
meditsiinikiirituse protseduuride kliinilise auditi nõuded ning
diagnostilised referentsväärtused ja nende määramise nõuded“ muutmine

Tere!

Teile on saadetud Sotsiaalministeeriumi dokumendihaldussüsteemi Delta
kaudu dokument.

Ootame tagasisidet 05.08.2024, link EIS-i

https://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/docList/6c8165f0-aca0-477b-b6f4-117
bee1f2006

Pealkiri: Tervise- ja tööministri 19. detsembri 2018. a määruse nr 71
„Meditsiinikiirituse protseduuride kiirgusohutusnõuded,
meditsiinikiirituse protseduuride kliinilise auditi nõuded ning
diagnostilised referentsväärtused ja nende määramise nõuded“ muutmine

Registreerimise kuupäev: 16.07.2024

Registreerimise number: 1.2-2/73-1

Lugupidamisega

Sotsiaalministeerium

Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn
Tel. (372) 626 9301, faks (372) 626 9209
e-post: [email-masked]
www.sm.ee <http://www.sm.ee>