Subject: RE: Tervise- ja tööministri 19. detsembri 2018. a määruse nr 71 „Meditsiinikiirituse protseduuride kiirgusohutusnõuded, meditsiinikiirituse protseduuride kliinilise auditi nõuded ning diagnostilised referentsväärtused ja nende määramise nõuded“ muutmine
From: "Anne Poksi" <[email-masked]>
To: "info.sm"
Cc: "Ilona Muoni - PERH" <[email-masked]>,Tiina Kärner <[email-masked]>, "Maret Voore"
Date: Thu, 25 Jul 2024 11:11:41 +0300

Tere!
 
Saadan Eesti Nukleaarmeditsiini Seltsi ettepanekud Tervise- ja
tööministri 19. detsembri 2018. a määruse nr 71 „Meditsiinikiirituse
protseduuride kiirgusohutusnõuded, meditsiinikiirituse protseduuride
kliinilise auditi nõuded ning diagnostilised referentsväärtused ja nende
määramise nõuded“ muutmise kohta:
 
1.  Vaadelda kompuutertomograafia uuringute patsiendidooside
optimeerimist eraldi nukleaarmeditsiini diagnostiliste uuringute
optimeerimisest ning kustutada § 15 lõige (7)-s kohustus koguda andmeid
nukleaarmeditsiinilise diagnostilise uuringu käigus ka
kompuutertomograafia uuringu patsiendidooside kohta.
 
(7) Nukleaarmeditsiini diagnostiliste protseduuride optimeerimiseks leiab
kiirgustegevusloa omaja lisas 1 loetletud nukleaarmeditsiini
protseduuridele vähemalt kümne üle 15-aastasest patsiendist koosneva
valimi põhjal standardsuurusega patsiendile manustatava
radiofarmatseutikumi aktiivsuse, mis leitakse valimisse võetud
patsientidele manustatava radiofarmatseutikumi aktiivsuse väärtuste
mediaanväärtusena, ja standardsuurusega patsiendi kompuutertomograafia
uuringu patsiendidoosi, mis leitakse valimisse võetud patsientide
kompuutertomograafia volumeetrilise doosiindeksi väärtuste ja doospikkuse
väärtuste mediaanväärtusena. Valimisse valitud patsiendi kaal peab jääma
vahemikku 55–85 kg ja patsientide valimi keskmine kaal peab jääma
vahemikku 70 ± 3 kg.
 
Põhjendused:
*   Määruse lisa 1 referentsprotseduuride loetelus on kolm
nukleaarmeditsiini uuringut. Nendest vaid kogu keha PET/KT-uuringu
(18F-FDG) korral on kasutusel diagnostilise doosiga kompuutertomograafia
uuring ja ka seda mitte kõikidel juhtudel.
Lisaks, kasutatakse kogu keha PET/KT-uuringu korral (ja ka teiste
PET/KT-uuringute korral) väga erinevaid kompuutertomograafia uuringu
protokolle väga erinevate patsiendidoosidega, arvestades seejuures nii
kliinilist näidustust ja uuringu vajadust kui ka varasemalt teostatud
kompuutertomograafia uuringuid. Sellest tulenevalt oleks
kompuutertomograafia uuringutega seotud kogutavate andmete varieeruvus
väga suur ja diagnostilist referentsväärtust selle alusel määrata ei saa.
*   Lisa 1 loetelus nimetatud kilpnäärme staatilise stsintigraafia korral
teostatakse madala doosiga kompuutetomograafia uuring väga üksikutel
juhtudel; peaaju PET-uuringu korral teostatakse madala doosiga
kompuutertomograafia uuring sumbuvuskorrektsiooni eesmärgil.
*   Eesti Nukleaarmeditsiini Seltsil oli Terviseametiga sellel teemal
arutelu määruse muudatuse ettevalmistmise perioodil ja mõlemad osapooled
nõustusid, et kompuutertomograafia uuringu patsiendidooside kogumine koos
nukleaarmeditsiini diagnostilise uuringuga ei ole mõistlik.
 
2.  Eelnõu tuleks kooskõlastada lisaks ka Andmekaitse Inspektsiooniga,
eriti juhul kui on tegemist patsiendidoosi otsinguga andmebaasidest, kuna
patsiendidooside kogumisel on tegemist patsientide erinevate isikuandmete
töötlemisega/kogumisega.

Lugupidamisega
 
Anne Poksi
Eesti Nukleaarmeditsiini Seltsi juhatuse nimel
 
Anne Poksi | Keskuse juhataja 
Diagnostikakliinik | Nukleaarmeditsiinikeskus
AS Ida-Tallinna Keskhaigla | Ravi 18, 10138 Tallinn
tel &#43;372 620 7940 | mob &#43;372 53 016 767
fax &#43;372 620 7318
[email-masked]   
www.itk.ee

 
 
From: [email-masked] &lt;[email-masked]&gt; 
Sent: Tuesday, July 16, 2024 4:11 PM
To: Tervise Arengu Instituut &lt;[email-masked]&gt;; Keskkonnaamet
&lt;[email-masked]&gt;; Eesti Radioloogia Ühing
&lt;[email-masked]&gt;; Anne Poksi &lt;[email-masked]&gt;; Eesti
Radioloogiatehnikute Ühing &lt;[email-masked]&gt;; Eesti
Biomeditsiinitehnika ja Meditsiinifüüsika Ühing
&lt;[email-masked]&gt;; Eesti Hambaarstide Liit
&lt;[email-masked]&gt;; Eesti Ortodontide Selts
&lt;[email-masked]&gt;; Eesti Perearstide Selts
&lt;[email-masked]&gt;; Eesti Haiglate Liit
&lt;[email-masked]&gt;; Eesti Puuetega Inimeste Koda
&lt;[email-masked]&gt;; Tartu Tervishoiu Kõrgkool
&lt;[email-masked]&gt;; Tervise Arengu Instituudi inimuuringute
eetikakomitee &lt;[email-masked]&gt;; Tartu Ülikooli inimuuringute
eetikakomitee &lt;[email-masked]&gt;; Tartu Ülikooli Kliinikumi
kliiniliste uuringute keskus &lt;[email-masked]&gt;; Center
for Clinical and Basic Research AS &lt;[email-masked]&gt;;
Tallinna Tehnikaülikool &lt;[email-masked]&gt;
Subject: Tervise- ja tööministri 19. detsembri 2018. a määruse nr 71
„Meditsiinikiirituse protseduuride kiirgusohutusnõuded,
meditsiinikiirituse protseduuride kliinilise auditi nõuded ning
diagnostilised referentsväärtused ja nende määramise nõuded“ muutmine
 
[Possible Spam]
Tere! 

Teile on saadetud Sotsiaalministeeriumi dokumendihaldussüsteemi Delta
kaudu dokument.
Ootame tagasisidet 05.08.2024, link EIS-i

https://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/docList/6c8165f0-aca0-477b-b6f4-11
7bee1f2006

Pealkiri: Tervise- ja tööministri 19. detsembri 2018. a määruse nr 71
„Meditsiinikiirituse protseduuride kiirgusohutusnõuded,
meditsiinikiirituse protseduuride kliinilise auditi nõuded ning
diagnostilised referentsväärtused ja nende määramise nõuded“ muutmine 

Registreerimise kuupäev: 16.07.2024 

Registreerimise number: 1.2-2/73-1 

Lugupidamisega 

Sotsiaalministeerium 	
 
Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn
Tel. (372) 626 9301, faks (372) 626 9209
e-post: [email-masked]
www.sm.ee