Subject: Fwd: Uus õendusabi erialade ja iseseisva õenduse nõuete määrus
From: <[email-masked]>
To: "SM Info"
Date: Wed, 3 Jul 2024 10:43:01 +0300

Austatud minister pr. Riina Sikkut
 
Palume kaasamist määruse kooskõlastamisel, sest hoolekandeasutustes
tegutsevad õendusabi teenused on kooskõlastusringist välja jäetud.
Sotsiaalministeerium saatis kooskõlastamiseks ja arvamuse avaldamiseks
uue õenduserialasid ja iseseisvat õendusabi reguleeriva määruse eelnõu,
millega ühendatakse ja asendatakse pea tervikuna kogu iseseisva õendusabi
valdkonna tänased ministri määrused.
 Määruse kooskõlastustähtaeg on 19.07.2024 ning see on kavandatud
jõustuma üldkorras ehk eeldatavasti orienteeruvalt juba juulikuu lõpus.
 Meie, Eesti Sotsiaalasutuse Juhtide Nõukoja liikmete hulka kuulub ka
mitmeid iseseisva õendusabi osutajaid ning õendushaiglaid, kuid me ei
kuulu ühtegi neist organisatsioonidest, kes olid kaasatud eelnõu
koostamisse või kellele eelnõu on arvamuse andmiseks saadetud. Käesolev
eelnõu jõudis küll meieni, kuid seda õnneliku juhuse, mitte riigi
kavandatud jaotuskava kaudu.
 Ometi peavad just meie ettevõtted ja organisatsioonid iseseisva
õendusabi tegevusloa omajatena uusi muutuseid kohe määruse jõustumisest
alates rakendama. Selleks omakorda on vajalik, et saaksime enda tegevust
vahetult mõjutavate õigusaktide loomisel kaasa rääkida ning et oleksime
üleüldse teadlikud, kui asjakohased nõuded muutuvad.
 Palume  õendusabi puudutavate regulatiivsete muudatuste korral kavandada
kaasamis- ja kooskõlastusmenetlus moel, mis tagab eelnõu õigeaegse
jõudmise selle kõigi kohustatud adressaatideni, sh ja eelkõige ka nõudeid
täitma kohustatud õendusabi tegevusloa omajateni.
 Käesoleva eelnõu kohta käivad sisulised kommentaarid püüame kujundada ja
esitada mõistliku aja jooksul. Omaette tähelepanu vajava küsimusena
markeerime ette kahtluse, kas kõiki kavandatud muudatusi on võimalik keset
suvise puhkusteperioodi kõrgaega ellu viia ja rakendada, kuna paljud
puudutatud isikud saavad nendega esmakordselt tutvuda alles nüüd ning
varasem tegevuste planeerimine ei olnud seepärast võimalik. Lisaks leiame,
et terve valdkonna toimimist puudutavate muudatuste jõustumist ei tohiks
üldjuhul kavandada „üldises korras“, vaid kõigi osapoolte jaoks selge ja
üheseltmõistetav oleks kavandada sellised muudatused jõustuma konkreetsel
õigusaktis endas ette nähtud kuupäeval.
 
Lugupidamisega
 
 Maire Koppel
juhatuse esimees
ESJN