Subject: Euroopa Kontrollikoja eriaruanne kutsekvalifikatsioonide kohta ELis
From: <[email-masked]>
Date: Mon, 1 Jul 2024 18:09:33 +0300

Hea lugeja
Meil on hea meel teile teatada, et äsja ilmus Euroopa Kontrollikoja
liikme Stef Bloki juhtimisel koostatud eriaruanne 10/2024:
„Kutsekvalifikatsioonide tunnustamine ELis: oluline mehhanism, mida
kasutatakse siiski vähe ja ebajärjekindlalt“.
ELi kodanikud seisavad endiselt silmitsi paljude takistustega, kui nad
soovivad töötada mõnes teises liikmesriigis või seal ettevõtte asutada.
Audiitorite sõnul on kutsekvalifikatsioonide tunnustamine endiselt
probleem. 2005. aastal võttis EL vastu direktiivi, et hõlbustada
kutsekvalifikatsioonide tunnustamist ja takistada liikmesriike
kehtestamast kodanikele ülemääraseid tingimusi. Direktiivi kohaldamine nii
riiklike ametiasutuste kui ka Euroopa Komisjoni poolt on aga puudulik ja
kodanikele kättesaadav teave on sageli ebausaldusväärne. Ametiasutustel ei
ole praegu õiguslikku kohustust kasutada hoiatusteadete registrit, kuhu on
kantud andmed ametialaseid käitumisreegleid rikkunud isikute kohta.
Siin toodud lingilt leiate eriaruande ja pressiteate ELi 24 keeles.
Kui soovite kontrollikoja töö kohta rohkem teavet saada, võtke meiega
ühendust või külastage meie veebisaiti aadressil eca.europa.eu.
Kontrollikoja väljaannete portaali kasutamiseks klõpsake siin.
Lugupidamisega

____________________
Euroopa Kontrollikoda
Presidendi direktoraat 
Institutsioonidevahelised suhted
[email-masked] 
eca.europa.eu

Käesolevas isikuandmete kaitse avalduses selgitatakse, kuidas Euroopa
Kontrollikoda töötleb ja kaitseb teie isikuandmeid oma väljaannete
levitamisel kooskõlas Euroopa Parlamendi ja nõukogu 23. oktoobri 2018.
aasta määrusega 2018/1725, mis käsitleb füüsiliste isikute kaitset
isikuandmete töötlemisel ELi institutsioonides. Kui Te ei soovi enam meilt
sõnumeid saada, võite end igal ajal postiloendist eemaldada, klikkides
siin.