Subject: Standardid EVS-ISO 8454:2010 ja EVS-ISO 8454:2010/A1:2020 tühistamisküsitlusel
From: "Egle Kadastik" <[email-masked]>
To: "Aive Telling", "SM Info"
Date: Tue, 18 Jun 2024 11:23:27 +0300

Tere!
 
Annan teada, et tagasiside puudumisel lisati juunikuu teise EVS Teatajaga
tühistamisküsitlusele standardid:

EVS-ISO 8454:2010
Sigaretid. Süsinikmonooksiidi määramine sigaretisuitsu aurufaasis. NDIR
meetod
 
EVS-ISO 8454:2010/A1:2020
Sigaretid. Süsinikmonooksiidi määramine sigaretisuitsu aurufaasis. NDIR
meetod

 
Avalik tühistamisküsitlus kestab kuni 16.07.2024
 
Küsimuste korral võite minu poole pöörduda.
Palun see kiri edasi saata võimalikele huvipooltele.
 
Tervitades
Egle Kadastik
Standardimiskoordinaator  |  Coordinator of standardisation
&#43;372 53 00 6091  |  [email-masked]  |  www.evs.ee
 <https://www.facebook.com/EVS.Standard/>
<https://www.youtube.com/channel/UCL0frTaBQ94Ah2LBan0TorA>
<https://ee.linkedin.com/company/eesti-standardimis-ja-akrediteerimiskesku
s?original_referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F> 		

 

 

 

 

STANDARDIKAVANDITE KASUTAMISEST:
 
Standardid ja standardikavandid on autoriõiguste objektid. Elektrooniliste
dokumentide autoriõigused kuuluvad vastavalt autoriõiguse seadusele Eesti
Standardimis- ja Akrediteerimiskeskusele.
Keelatud on standardi või selle osade mis tahes vormis paljundamine või
kopeerimine. Eelkõige ei tohi edastada standardi elektroonilist faili
teistele kasutajatele ega paigutada seda sisevõrkudesse, kus see on
ligipääsetav teistele või teha avalikult internetis kättesaadavaks.

 

From: SiM info &lt;[email-masked]&gt; 
Sent: Wednesday, May 8, 2024 2:39 PM
To: Sotsiaalministeerium &lt;[email-masked]&gt;
Cc: Egle Kadastik &lt;[email-masked]&gt;
Subject: FW: EVS-ISO 8454:2010 ja EVS-ISO 8454:2010/A1:2020 alusdokumendid
kehtetuks tunnistatud
 
Sotsiaalministeerium
 
Edastame päringu kuuluvusega.
 
Lugupidamisega
 
Siseministeerium
 
From: Egle Kadastik &lt;[email-masked]&gt; 
Sent: Wednesday, May 8, 2024 11:13 AM
To: [email-masked]
Cc: SiM info &lt;[email-masked]&gt;
Subject: EVS-ISO 8454:2010 ja EVS-ISO 8454:2010/A1:2020 alusdokumendid
kehtetuks tunnistatud
 
TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!
 
Tere!

Saadan Teile kirja seoses standardi EVS-ISO 8454:2010
ülevaatusprotseduuriga.
2010. aastal esitasite selle standardi ülevõtmiseks Eesti Standardimis- ja
Akrediteerimiskeskusele vastava koostamisettepaneku (manuses PDF
“YTR_koostamisettepanek_8454 (2010)”)
Lisasin meenutuseks manusesse ka kunagise kirjavahetuse antud teemal.

Eesti standardiks ingliskeelsena ülevõetud standardi
EVS-ISO 8454:2010 ja selle muudatuse EVS-ISO 8454:2010/A1:2020 “Sigaretid.
Süsinikmonooksiidi määramine sigaretisuitsu aurufaasis. NDIR meetod” 
rahvusvahelised alusdokumendid on rahvusvahelises organisatsioonis
kehtetuks tunnistatud ja asendatud uustöötlusega ISO 8454:2024.

Palun teada anda, mis tuleks järgnevalt teha, kas: 
 
1.  Uustöötlus ISO 8454:2024 tuleks üle võtta ümbertrükimeetodil
(ingliskeelsena Eesti standardiks)
2.  Uustöötlus ISO 8454:2024 tuleks üle võtta tõlkemeetodil (eestikeelsena
Eesti standardiks)
3.  Eesti standard EVS-ISO 8454:2010 ja EVS-ISO 8454:2010/A1:2020 tuleks
tühistada (vana tühistatakse ja uut üle ei võeta)

Manusesse on lisatud tutvumiseks ka uustöötluse tekst.
Hetkel kehtiv EVS-ISO 8454:2010 sai ülevõetud ümbertrükimeetodil (valik
1).
Juhul kui uustöötlus tuleks samuti ingliskeelsena Eesti standardiks üle
võtta (valik 1), siis selle jaoks lisasin manusesse uue
koostamisettepaneku vormi, mis tuleks ära täita ning allkirjastatult
tagasi saata. Kollasega märgistatud kohad tuleks tõlkida eesti keelde.

Ootan sisendit hiljemalt 3. juuni 2024

 
Kui tekib täiendavaid küsimusi, siis need on samuti oodatud.
 
Tervitades
Egle Kadastik
Standardimiskoordinaator  |  Coordinator of standardisation
&#43;372 53 00 6091  |  [email-masked]  |  www.evs.ee
 <https://www.facebook.com/EVS.Standard/>
<https://www.youtube.com/channel/UCL0frTaBQ94Ah2LBan0TorA>
<https://ee.linkedin.com/company/eesti-standardimis-ja-akrediteerimiskesku
s?original_referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F>  	 	

 

 

 

STANDARDIKAVANDITE KASUTAMISEST:
 
Standardid ja standardikavandid on autoriõiguste objektid. Elektrooniliste
dokumentide autoriõigused kuuluvad vastavalt autoriõiguse seadusele Eesti
Standardimis- ja Akrediteerimiskeskusele.
Keelatud on standardi või selle osade mis tahes vormis paljundamine või
kopeerimine. Eelkõige ei tohi edastada standardi elektroonilist faili
teistele kasutajatele ega paigutada seda sisevõrkudesse, kus see on
ligipääsetav teistele või teha avalikult internetis kättesaadavaks.