Subject: FW: Eakate tervisekontrollid
From: "SM Info"
To: "SM Info"
Date: Mon, 20 May 2024 11:27:02 +0300

-----Original Message-----
From: Eero Merilind <[email-masked]>
Sent: Monday, May 20, 2024 10:20 AM
To: Maarjo Mändmaa <[email-masked]>; Anniki Lai <[email-masked]>
Subject: Eakate tervisekontrollid

Tere.

Kas proovime muuta elu turvalisemaks?

Peaks kaaluma liiklusmeditsiini komisjoni taastamist.

Arstide Eetikakoodeksi p 5- Eksperdi ülesandeid täitev arst peab uuritavat 
oma rollist teavitama. Raviarst ei saa olla eksperdiks oma patsienti 
puudutavas kohtuarstlikus, töövõime- või muus
ekspertiisis. -   siin on klassikaline arst - patsiendi konflikt.

 Soovitan liikluspädevuse hindamine viia ära esmatasandist vastavasse 
ekspertisikomisjoni. Samuti relvaloa taotlemine.

Lugupidamisega
Eero Merilind

Eakate juhtide ohutuse tagamiseks ja liiklusõnnetuste ennetamiseks saab 
välja pakkuda järgmisi lahendusi:

1. Tervisetõendite sagedasem uuendamine:
Nõuda, et eakad juhid uuendaksid oma tervisetõendit sagedamini, näiteks iga 
kahe aasta tagant, mitte viie aasta tagant.

2. Põhjalikumad tervisekontrollid:
Kehtestada põhjalikumad tervisekontrollid, kus hinnatakse autojuhi füüsilist 
ja vaimset tervist mitme spetsialisti poolt, mitte ainult perearsti poolt.

3. Spetsiaalne tervisekomisjon:
Taastada komisjonisüsteem, kus eri spetsialistid (nt neuroloog, oftalmoloog, 
psühhiaater) hindavad juhi tervislikku seisundit.

4.Juhtimisoskuste testimine:
Maanteeameti ja Politsei  poolt viia läbi perioodilisi juhtimisoskuste 
teste, et veenduda, et eakad juhid on endiselt võimelised ohutult sõitma.

5.Teavituskampaaniad ja koolitused:
Korraldada teavituskampaaniaid ja koolitusi eakatele juhtidele, rõhutades 
liiklusohutust ja terviseolukorra mõju juhtimisvõimele.
Info  - kehva tervisega- palun ära istu rooli - oled ohtlik endale ja 
teistele.

6. Tehnoloogilised abivahendid:
Soovitada eakatele juhtidele autode kasutamist, mis on varustatud 
kaasaegsete turvatehnoloogiatega (nt kokkupõrke vältimise süsteemid, 
pimenurga hoiatused). Inimeste tuvastamise süsteemid.

7. Alternatiivsed transpordivõimalused:
Arendada ja toetada alternatiivseid transpordivõimalusi (nt ühistransport, 
sõidujagamisteenused), et vähendada eakate vajadust ise autot juhtida.