Subject: FW: autojuhi tervisetõendi tühistamine
From: "Jekaterina Ernits" <[email-masked]>
To: "SM Info"
Date: Fri, 17 May 2024 14:39:06 +0300

Tere!

Edastame perearsti pöördumise vastavalt kuuluvusele avaliku teabe seaduse § 
21 lg 1 alusel.

Selgitame, et vastavalt liiklusseaduse § 124 lõikele 4 on Transpordiameti 
roll juhtimisõiguse peatamine kui mootorsõidukijuhi terviseseisund ei vasta 
liiklusseaduse § 101 lõike 10 alusel kehtestatud tervisenõuetele. 
Transpordiametil puudub õiguslik alus ja pädevus ise hinnata (või 
täiendavalt hinnata) juhtide tervislikku seisundit ning Transpordiamet ei 
saa isiku tervisetõendi andmeid muuta (nt tervisetõendit tühistada), seda 
saab teha ainult tervisekontrolli teostaja.

Transpordiamet peatab mootorsõiduki juhtimisõiguse, kui mootorsõidukijuhi 
terviseseisund ei vasta kehtestatud tervisenõuetele ning need andmed on 
liiklusregistrisse edastatud (tervisekontrolli teostaja edastab tervise 
infosüsteemi kaudu, et juhi tervislik seisund ei vasta kehtestatud 
nõuetele).

Eeltoodust tulenevalt palume vastata perearsti küsimusele.

Lugupidamisega

Jekaterina Ernits

Juhtimisõiguse teenusehaldur

Sõidukite juhtimisõiguse osakond

+372 58091863

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Anželika Kovešnikova <[email-masked]>
Sent: Monday, May 13, 2024 1:58 PM
To: [email-masked]
Subject: autojuhi tervisetõendi tühistamine

Tere

olen perearst. Psühhiaatrilise otsusega vajalik kehtiva autojuhi TT 
tühistamine.

Kuidas saaks tühistada pt. kehtiva autojuhi TT?

Lugupidamisega

Anželika Kovešnikova

Valgamaa Arstikeskus OÜ