Subject: Eesti Perearstide Seltsi arvamus magustatud joogi maksu seadusele
From: "Triinu-Mari Ots" <[email-masked]>
To: "SM Info"
Cc: <[email-masked]>
Date: Wed, 27 Mar 2024 14:36:54 +0200

Tere

Edastan EPSi seisukoha magustatud joogi maksu seadusele.

Eesti Perearstide Selts seisab kõigi Eesti inimeste parema tervise eest
ja toetab magustatud jookide maksu seaduse eelnõu. Perearstid leiavad,
et maks võiks olla isegi suurem, andes selge sõnumi, et tegemist on
ebavajaliku ja liigselt tarbides tervisele kahjuliku tootega.
Magusamaksust saadud tulu võiks riik kasutada sihtotstarbeliselt laste
liikumisharjumiste parandamiseks.
Iga samm, mis aitab meil ühiskonnana teadvustada tervisliku eluviisi
olulisust, on oluline. Muidugi saab väita, et ainult maksust ei piisa ja
kindlasti on lapsi, kes ka kolmekordse hinnatõusu korral endiselt jäävad
magustatud jooke ostma, aga saates ühiskonnana välja selge sõnumi, et me
riigina ei soodusta ebatervislikke jooke, juurdub see veendumus ka
inimestes.
Tervislikuma elustiili poole tuleb astuda väikeste sammudega ja
järjekindlalt, toetades ja soodustades kõike, mis tervist parandab ning
muuta võimalikult vähem kättesaadavaks, kalliks ja ebamugavaks kõik
tervisele ebasoodsat mõju avaldav.
Eesti tervishoiusüsteem on üle koormatud elustiilist põhjustatud
haigustega, tagajärgedega tegelemisele kuluvad miljonid meie ühisest
rahakotist. Meie laste tulevik ja tervis on meie kätes, nende
tarbimisharjumusi ja teadlikkust saame ja peame me mõjutama praegu.
Väikestest sammudest tuleb kokku panna suur teekond, mis toetab inimest
teadlikuma ja tervislikuma valiku suunas.

Triinu-Mari Ots
Eesti Perearstide Selts
juhatuse liige