Subject: Ed: Avaliku teenistuse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu edastamine kooskõlastamiseks ja arvamuse avaldamiseks
From: "Andrus Varki" <[email-masked]>
To: "SM Info"
Date: Tue, 19 Mar 2024 18:12:23 +0200

Teie:      07.03.24
Meie:    19.03.24 JUR-3/863-2

Ravimiameti tähelepanekud eelnõule
 
Kavandatavate muudatuste kohaselt muutuksid ametite ja inspektsiooni
peadirektori või tema asendaja alluvuses olevad struktuuriüksuse juhtide
ametikohad tähtajaliseks. Ravimiameti struktuuri kohaselt on selleks
osakonna juhid. Meie struktuuris ei ole selliseid osakondade juhte, nagu
on kirjeldatud eelnõu seletuskirjas ehk nii nimetatud „puhtad juhid“
(üksnes juhtimis funktsiooniga, kes saaksid kogemusi koguda ka teise
osakonna juhtimisel) vaid kõik osakonna juhatajad peavad olema ka
struktuuri valdkonna spetsialistina pädevad ning tegelevad ka igapäevaselt
valdavas osas sisuliste ekspertidena sisu küsimuste lahendamisel. Ei ole
näiteks võimalik rakkude, kudede ja elundite osakonna juhatajal
kandideerida ravimi ohutuse osakonna või müügilubade osakonna juhataja
ametikohale, kuna iga osakonna juhi kandideerimisel on vajalik ka
süvendatud teadmised osakonna valdkonnast, selleks et tegeleda valdkonna
tegevusega ja osaleda ka näiteks valdkonna põhistes EL institutsioonides,
töörühmades, komiteedes, ekspertgrupides jne. Ravimiamet ei pea
mõistlikuks ka asutusse täiendavalt luua üksnes juhtimisfunktsiooniga
ametikohti, mis ei ole võimelised igapäevases tegevuses  ja ka EL
töörühmades osalema ehk sisu aruteludes osalema ja konkreetse sisu
valdkonna või menetluse kohta seisukohti väljendama. Ainult juhtimis
funktsiooniga kohtade loomine ei oleks ka mõistlik avalike vahendite
kasutamise seisukohast ja ka O-eelarve eesmärkidega.
 
Nimetatud ametikohtade tähtajaliseks muutmisel kaasneb ametile oht
pädevuse kaotamisele asutusest. Meie valdkonnas ei ole ka lihtne leida
inimesi väljast, kuna spetsiifilised oskused ja teadmised omandatakse maja
sees ja ka teiste EL pädevate asutuste oskuste ja kogemuste vahetamisel
aastate jooksul ning rahvusvahelistel valdkonna põhistel koolitustel.
Ravimiameti ressursid on eelkõige suunatud oma valdkonna spetsialistide ja
ekspertide koolitamisele aga mitte juhtide koolitamisele. Osakonna juhid
„kasvavad“ valdkonna spetsialistidest ja ekspertidest. Meil on pidevalt
probleemkohaks olnud vajadusel läbiviidavatesse menetlustesse leida ka
eksperdina inimesi väljastpoolt maja ja ka kaasatud eksperte on meil vaja
valdkonna põhiselt koolitada, kuna ravimiteadus on pidevas arengus.

Lugupidamisega
 
Andrus Varki
Ravimiamet
Õigusosakonna juhataja
&#43;372 737 4140
&#43;372 737 4142
[email-masked]
 
Nooruse 1
50411 Tartu
www.ravimiamet.ee

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu,
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.

This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and
privileged information.  If you are not the intended recipient, please
notify the sender immediately by returning the e-mail and permanently
deleting what you have received. Any dissemination or use of this
information by a third person without permission is prohibited and may be
illegal.