Subject: TEABENÕUE ja TAOTLUS (Tervisekassa tervishoiuteenuste loetelu eelnõu)
From: "Sandra Kaas" <[email-masked]>
To: "Pille Saar", "SM Info"
Cc: "Villy Lopman" <[email-masked]>
Date: Mon, 18 Mar 2024 18:11:58 +0200

TEABENÕUE ja TAOTLUS 
 
Lp Sotsiaalministeerium
 
Pöördume Advokaadibüroo RASK kliendi Kuressaare Haigla SA (registrikood
90004059) volitusel seoses uue „Tervisekassa tervishoiuteenuste loetelu“
eelnõuga, mille koostajaks ja menetlejaks on EIS andmetel
Sotsiaalministeeriumi tervisesüsteemi arendamise osakond. 12.03.2024 on
eelnõu esitatud (registreeritud EIS-is 13.03) Vabariigi Valitsuse
istungile, kus otsustatakse eelnõu vastuvõtmise ehk kehtestamise üle.
 
Kõnealune eelnõu puudutab väga otseselt ja intensiivselt Kuressaare Haigla
õigusi. Seoses sellega oleme esitanud 11.03.2024 Vabariigi Valitsusele
(Riigikantselei teavituse kohaselt edastati see edasi
Sotsiaalministeeriumile) pöördumise, milles taotlesime tuginedes
pöördumises välja toodud asjaoludele: (1) Vabariigi Valitsuse määruse
„Tervisekassa tervishoiuteenuste loetelu“ eelnõust § 41 lg 2 p 8 ja selle
rakendussätte § 82 lg 11 eemaldamist; ja (2) määruse „Tervisekassa
tervishoiuteenuste loetelu“ eelnõu vastuvõtmata jätmist § 41 lg 2 p 8 ja §
82 lg 11 puudutavas ehk südamestimulaatorite operatsiooniõiguse piirangut
puudutavas osas. 
 
Ehkki kõnealuse eelnõuga kavandatakse samuti teisi muudatusi
tervishoiusüsteemis, ei tähenda südamestimulaatorite operatsiooniõiguse
piirangut puudutava osa eemaldamine eelnõust või vastava piirangu osas
eelnõu vastuvõtmata jätmine seda, et teisi kavandatud muudatusi ei ole
võimalik õigel ajal ellu viia või määrust muus osas menetleda ja vastu
võtta. Vastupidine tõlgendus ei tugine kehtival õigusel.
 
Eelnevast lähtudes ja tuginedes avaliku teabe seadusele (AvTS) § 13 p-le 2
ja § 17 lg 1 p-le palume viivitamatult edastada järgmine teave:
 
1.  Mis kuupäeval toimuval Vabariigi Valitsuse istungil arutatakse uue
„Tervisekassa tervishoiuteenuste loetelu“ eelnõu vastuvõtmise üle?
 
2.  Mis kuupäeval edastab Vabariigi Valitsus ja/või Sotsiaalministeerium
enda kirjaliku tagasiside Kuressaare Haigla SA poolt 11.03.2024 esitatud
pöördumisele?
 
Lisaks juhime tähelepanu sellele, et Kuressaare Haigla SA 11.03.2024
pöördumine ei ole käesoleva e-kirja esitamise seisuga eelnõude
infosüsteemis registreeritud ega mitte mingil viisil nähtav. EIS toimiku
nr 24-0214 andmete kohaselt ei ole eelnõule ühtegi kooskõlastust ega
arvamust esitatud, mistõttu ei vasta need andmed tegelikkusele. Seega
palume Kuressaare Haigla SA 11.03.2024 pöördumine lisada viivitamatult
EIS-i Tervisekassa tervishoiuteenuste loetelu eelnõu toimikusse nr 24-0214
ja teha see Vabariigi Valitsuse liikmetele kättesaadavaks.
 
Vabariigi Valitsuse seaduse § 18 lg 5 kohaselt võib Peaminister kutsuda
Vabariigi Valitsuse istungile ka teisi isikuid ja anda neile sõna.
Arvestades kõnealuse eelnõuga kavandatud piirangu vahetut ja intensiivset
negatiivset mõju Kuressaare Haigla SA õigustele, on Kuressaare Haigla SA
osalemine ja Kuressaare Haigla SA-le sõna andmine Vabariigi Valitsuse
istungil põhjendatud ja hädavajalik. Eelnevale tuginedes taotleme
Kuressaare Haigla SA kaasamist eesseisvale Vabariigi Valitsuse istungile,
kus arutatakse ja otsustatakse „Tervisekassa tervishoiuteenuste loetelu“
eelnõu vastuvõtmise üle.
 
Palume edastada ülalnimetatud teave ja vastus taotlusele e-posti
aadressidele: [email-masked] ja [email-masked].
 
Lugupidamisega
 
Sandra Kaas
advokaat | attorney
Advokaadibüroo RASK | RASK Attorneys-at-Law
(&#43;372) 618 0820
www.rask.ee|LinkedIn
 <http://www.rask.ee/>  
Kirjas olev info on konfidentsiaalne ja mõeldud kasutamiseks üksnes
adressaadile. Kui kiri on jõudnud teieni ekslikult, siis kustutage see ja
teavitage saatjat.
This message is confidential and intended only for the addressee. If you
have received this message by mistake, inform the sender and delete the
message.