Subject: Lastekaitseseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu
From: "Elle-Mall Sadrak" <[email-masked]>
To: "SM Info"
Date: Fri, 1 Mar 2024 10:59:10 +0200

Tere,

Edastan EPS seisukohad Lastekaitseseaduse ja teiste seaduste muutmise 
seaduse eelnõule:

Eesti Perearstide Selts leiab, et antud eelnõus on vajalikud muudatused, mis 
kindlasti parandavad abivajavatele lastele abi osutamist, kuna selgem on 
infovahetus perearstikeskuse ja lastekaitsetöötajate vahel.

Eesti Perearstide Seltsile teeb kõige rohkem muret, lause - Info 
edastamiseks tehakse vormid -  aga kuidas infot täpselt edastatakse, see ei 
ole kirjas, loodetavasti saavad vormid olema turvaliselt digitaalsed ja 
kasutajasõbralikud.

Seletuskirjas on nii kirjutatud: (lk 7, aga ka lk 6):

Kuivõrd abivajavast lapsest teate saamisel on vaja kiiresti otsustada, 
kuidas juhtumiga edasi tegeleda (sh kas laps vajab kohest abi), peaks 
lastekaitsetöötajani jõudev info olema kohe piisavalt põhjalik ja võimaldama 
otsuse tegemise ilma täiendava päringuta. Päringu tegemine ja sellele 
vastuse ootamine võtab aega, mis võib edasi lükata lapsele vajaliku abi 
osutamist. Seega on mõistlik, et kui abivajavast lapsest annab teada 
seaduses nimetatud spetsialist, edastab ta kohe koos teatega ka talle 
teadaolevad asjaolud ja andmed, mis viitavad lapse abivajadusele ja 
ajendasid lastekaitset kaasama. Selleks töötatakse eelnõu jõustumise ajaks 
välja ja võetakse kasutusele vorm (või valdkonnapõhised vormid), mis 
lihtsustab spetsialisti teatamiskohustuse täitmist ja tagab selle, et 
lastekaitsetöötajani jõuab lapse kohta võimalikult sisukas info, mille 
põhjal hinnata olukorra tõsidust ja kavandada edasisi tegevusi.

Lugupidamisega,
Elle-Mall Sadrak

Eesti Perearstide Seltsi juhatuse esinaine