Subject: Ettepanek kohtumiseks
From: <[email-masked]>
To: "Signe Riisalo", "SM Info"
Date: Wed, 14 Feb 2024 21:06:57 +0200

Lugupeetud Sotsiaalkaitseminister Signe Riisalo!

Lapsele Vanemad MTÜ on heategevuslik organisatsioon, mis on tegutsenud
aastast 2017. Meie pea 100-liikmeline ühing soovib ellu viia
ühiskondlikud muutused, mis toetaks lapse heaolu nii koos kui ka lahus
elavate vanemate korral. Mõlemad lapsevanemad peavad saama osaleda lapse
elus sisuliselt, et lapse kasvatamises ja ülalpidamises osaleksid
maksimaalselt mõlemad vanemad. Eesmärgiks on kaitsta lapse õigust
mõlemale vanemale lahus elavate vanemate puhul.

Kuna meie liikmetel on erinevad probleemid, siis seetõttu käsitleme ka
palju erinevaid teemasid. Soovides liikmetele erivaldkondades
mitmesugust tuge ja toetust pakkuda, oleme plaaninud kutsuda enda
liikmetele esinema seeria oma eriala ekspertidest.

Lapsevanemad teevad erinevaid vigu nii omavahelistes suhetes kui ka
laste kasvatamisel. Paljudel on juba aastaid kestnud vaidlused ja
kohtumenetlused. Neid oleks vaja harida ja koolitada. Selleks väljundiks
olemegi mõelnud korraldada lastevanematele kohtumisi oma eriala
ekspertitega. Kelle ekspertarvamus mõnes olulises küsimuses on
lapsevanemale väga tähtis. Viimasel ajal kogutud info põhjal on palju
probleeme seaduste järgimisega, laste võõrandamine ühest vanemast,
kohtule tahtlikult valeandmete esitamine, kontrollimatus ja
karistamatuse tunne.

Oleme kohtunud võrdõigusvolinik Cristian Veskega, justiitminister Kalle
Laanetiga, noorte õiguste osakonna juhataja Andres Aru ja Olari
Koppeliga õiguskantsleri kantselei direktori, õiguskantsleri
asetäitja-nõunikuga. Kõik kohtumised on olnud sõbralikud ja
konstruktiivsed. Nad soovitasid ka Sotsiaalministeeriumiga teemasid
arutada.

Lähtuvalt eeltoodust küsiksin, kas teil oleks võimalik ka meiega kohtuda
ja mõningad teemad koos ülevaadata?

Lugupidamisega,
Rauno Uljas
Sisekommunikatsiooni valdkonna juht
Telefon: 56900797