Subject: Kaasrahastus kliimamure koolitusele
From: "Karola Kivilo" <[email-masked]>
To: "SM Info"
Date: Fri, 9 Feb 2024 14:54:07 +0200

Tere 
Kirjutan teile Eesti Rohelisest Liikumisest, &quot;Toimetulek
kliimamurega: õppemeetodid Euroopa noorte vaimse tervise jaoks&quot;
rahvusvahelise projektijuhina. 
Kirjutan sooviga võimalikult edukalt ellu viia noortega töötavate
spetsialistide koolitajate väljakoolitamine, kuidas toetada noori
kliimaärevuses, mis toimub 30.aprill-3.mai Tallinnas. Projekt on
rahastatud Erasmus&#43; toetusest, kuid hindade tõusuga on kasutatav
eelarve väiksem, kui algselt planeeritud ning tegevusi ellu viima asudes
on selgunud, et planeeritud eelarve jääb liiga väheseks võimalikult
kvaliteetse koolituse korraldamiseks. Meile on väga oluline, et me ei vii
lihtsalt läbi projekti tegevust, vaid see koolitus täidab oma maksimaalset
eesmärki. 
Kas te oskate suunata, aidata kaasrahastuste, toetuste võimaluste poole
sellise koolituse ellu viimiseks? Vajame toetust 3000€ ulatuses. 
Koolitusel osalevad Eesti, Malta, Taani ja Saksamaa noorsootöötajad,
vaimse tervise spetsialistid, keskkonnaorganisatsioonide esindajad ja
haridustöötajad (nemad mängivad olulisimat rolli noorte toetamises nende
kliimaärevuses) ja koolituse jooksul anname ülevaade kliimaärevuse
süsteemsest taustast, teooriast, tekkimisest ja mõjudest ning teise osana
õpetame noortega töötavaid spetsialiste praktiliste harjutuse läbi noori
nende mures toetama, leevendama ja jõuestama. Osalejaid on ca 10, 2 igast
partnerriigist, kes oma riigis ja valdkonnas viivad projekti jooksul läbi
pilootkoolituse samal teemal ca 80 noortega töötavale spetsialistile. 
 
PROJEKTI EESMÄRK 
Projekti eesmärgiks on arendada noortega töötavate spetsialistide
pädevusi kliimaärevuse toimetulekuks ja täiendada nende teadmisi
kliimamure potentsiaalsest mõjust vaimsele tervisele ja selle toetamist. 
Sellest tulevalt töötatakse projekti raames välja vajalikud vahendid,
ressursid ja meetodid noorte kliimamure äratundmiseks ning jagatakse
teadmisi selle haldamiseks ja leevendamiseks. Noortele tutvustab projekt
erinevaid eneseabi meetodeid, mis võimaldavad panna aluse individuaalsete
ja sotsiaalsete oskuste arengule, aidata kaasa kliimamurest mõjutatud
vaimse tervise ja heaolu parandamisele ning suunavad noori rohkem
kodanikuühiskonnas osalema ning seal paremini toime tulema. 
Selle projekti ning koolituse viime ellu koostöös MTÜ Peaasjad,  Friends
of Earth Malta, Friends of Earth Denmark ja Jugend- &amp; Kulturprojekt
e.V.
Kliimaärevuse all mõistetakse peamiselt:
- kroonilist hirmu keskkonnasüsteemide kokkuvarisemise ees;
- ärevust/ahastust seoses halvenevate keskkonnaoludega ja
kliimamuutusega;
- muret seoses ökoloogilise kriisiga.
 
Kliimaärevus on loomulik ja oodatav kohanemisreaktsioon tõelistele
eksistentsiaalsetele ohtudele ning võib mõjutada inimese elu erinevaid
tasandeid negatiivselt. Mida teadlikum on inimene maa ökosüsteemi
toimimisest ning ohtlikest muutustest , seda kõrgem võib olla
kliimaärevuse tase juhul kui ei omata eneseregulatsiooni oskusi sellega
toime tulla. Noored on eelkõige tundlikud selle negatiivsele mõjule
vaimsele tervisele, sest tihtipeale ei oma eneseregulatsiooni oskusi ega
teadmisi oma raskete emotsioonidega tervislikult toime tulekuks.
Kliimaärevus saab olla nii laastava mõjuga vaimsele tervisele, kui ka
käima panev sütik, mis võimaldab jõuda oma elu sügavama eesmärgini ja
vajalikke ühiskondlikke muutusi ellu kutsuda. Kliimaärevuse laastav mõju
on sageli halvav, eksistentsiaalne hirm, mis võib väljenduda tihti
depressiooni meenutavate sümptomitega. Kui noor ei saa abi kliimaärevusega
tervislikult toime tulekuks alaneb säilenõtkus, toimetulekuvõime ja
suurenevad vaimse tervise probleemide ja aktiivne osalus ühiskonna
tegevustes. 
Selleks, et kliimaärevust kogevate noorte jaoks see kogemus pöörata
positiivseks ja nende elukvaliteeti tõstvaks sütikuks on väga oluline
teiste toetus, emotsionaalse regulatsiooni oskused ja väljund tähendusliku
tegevuse kaudu. Nende oluliste tegurite loomiseks ja toetuseks korraldame
ka ülalmainitud koolituse. 

Soojade soovidega
Karola Kivilo
MTÜ Eesti Roheline Liikumine
Projektijuht
&#43;372 533 65 010