Subject: EBIN kooskõlastus
From: Birgit Veermäe <[email-masked]>
To: "SM Info"
Cc: <[email-masked]>, "Marika Tammaru" <[email-masked]>
Date: Thu, 25 Jan 2024 13:50:44 +0200

Tere

Küsin nõu kui uurija, lastehaigla teadus/koolitusjuht ja ka kui TAIEK
liige.

EBIN pädevusse kuulub: hinnangu andmine tervise infosüsteemist
teadusuuringu või statistika vajadusteks isikuandmete väljastamise
vajalikkusele ja põhjendatusele.

Üldiselt on erinevad interpreteerijad ühte meelt, et EBIN kooskõlastust
tuleb taotleda juhul, kui andmepäring tehakse TEHIKusse.

Probleem on uuringutega, kus digilukku minnakse läbi ravijuhu haigla
infosüsteemis. Enamik neist uuringutest kasutab valdavalt ravijuhu
andmeid, digiloost vaadatakse täpsustavalt mõningaid juurde.

Arvestades taoliste uuringute suurt hulka ja suhteliselt väiksemat
olulisust, olen mina ja minu teada ka TAIEK laiemalt käsitlenud selliseid
uuringuid kui EBIN kooskõlastust mittevajavaid. Nüüd aga puutusin kokku
juhuga, kus Tartu eetikakomitee EBIN kooskõlastust soovis.

Kas sellised uuringud jäävad tavalise eetikakomitee pädevusse või vajavad
EBINit?

Tänud

trv Marika Tammaru

Lugupidamisega

 <https://www.lastehaigla.ee/>

Birgit Veermäe
teadusuuringute ja -projektide koordinaator | teadus- ja koolitusosakond
SA Tallinna Lastehaigla

[email-masked]
5138214 |

Tervise 28, 13429 Tallinn

 <https://www.lastehaigla.ee/>
<https://www.facebook.com/people/Tallinna-Lastehaigla/100069312157297/>
<https://www.instagram.com/sa_tallinna_lastehaigla/>