Subject: FW: Hea uudis, inv.kavad allkirjastatud: Tartu ja Pärnu saavad pea 26 miljonit eurot jalgrattateede ehitamiseks
From: "RTK Toetused" <[email-masked]>
To: "RTK Info" <[email-masked]>
Date: Mon, 13 May 2024 15:13:12 +0300

From: Ursula Sarnet <[email-masked]>
Sent: Monday, May 13, 2024 10:54 AM
To: [email-masked]; RTK Toetused <[email-masked]>
Cc: Marika Post <[email-masked]>
Subject: FW: Hea uudis, inv.kavad allkirjastatud: Tartu ja Pärnu saavad pea 
26 miljonit eurot jalgrattateede ehitamiseks

Tähelepanu!

Kiri saabus väljastpoolt ametit/RM valitsemisala. Palume linke ja faile 
mitte avada, kui kiri on saabunud tundmatult aadressilt!

Tere!

Edastan Tartu ja Pärnu kinnitatud investeeringute kavad teadmiseks.

Palun RTK-l investeeringute kavad ka asjakohastele kodulehekülgedele 
salvestada.

Aitäh 😊

Tervitades!

Ursula

-------------------------------

Ursula Sarnet
ekspert | liikuvuse arengu ja investeeringute osakond
RAKENDUSASUTUS (TRANSPORDI JA LIIKUVUSE PROJEKTID)
715 3404

Mobiil 5885 1238

Kliimaministeerium
Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn |  www.kliimaministeerium.ee 
<http://www.kliimaministeerium.ee/>

P Säästa loodust ja ära prindi seda e-kirja!

From: Ursula Sarnet
Sent: Monday, May 13, 2024 10:47 AM
To: 'Kersti Palmiste' <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; 'Jaagup Ainsalu' 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 'Mihkel Vijar' 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Marika Post <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Kertu 
Sepp <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Eva Killar 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >; Triinu Tirmaste <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Peep Bušin 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >; Martin-Erich Torjus <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Hea uudis, inv.kavad allkirjastatud: Tartu ja Pärnu saavad pea 26 
miljonit eurot jalgrattateede ehitamiseks

Tere, head kolleegid Pärnu ja Tartu linnast!

Annan teada, et minister allkirjastas täna Tartu ja Pärnu linna säästva 
liikuvuse infrastruktuuri arendamise investeeringute kavad! 😊

(allkirjastatud kavad manuses)

Palju õnne ja edukat rakendamist! 😊

Rakenduslikke küsimusi aitab teil edaspidi lahendada RTK/ rakendusüksusest 
Marika Post 😊

Tervitades!

Ursula

-------------------------------

Ursula Sarnet
ekspert | liikuvuse arengu ja investeeringute osakond
RAKENDUSASUTUS (TRANSPORDI JA LIIKUVUSE PROJEKTID)
715 3404

Mobiil 5885 1238

Kliimaministeerium
Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn |  www.kliimaministeerium.ee 
<http://www.kliimaministeerium.ee/>

P Säästa loodust ja ära prindi seda e-kirja!

From: Martin-Erich Torjus <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, May 13, 2024 10:39 AM
To: KeM Press <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Tartu ja Pärnu saavad pea 26 miljonit eurot jalgrattateede 
ehitamiseks

Kliimaministeerium

Pressiteade

13.05.2024

Tartu ja Pärnu saavad pea 26 miljonit eurot jalgrattateede ehitamiseks

Kliimaminister Kristen Michal allkirjastas käskkirjad, millega eraldatakse 
Euroopa Liidu toel Pärnu linnale 12 miljonit eurot ja Tartu linnale pea 14 
miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks. Koos linnade omafinantseeringuga 
investeeritakse liikuvuse säästvamaks muutmiseks ligikaudu 37 miljonit 
eurot.

„Toetuse eesmärk on edendada säästlikumaid liikumisviise, mil on mõju nii 
keskkonnale kui ka inimeste tervisele. Hea meel, et linnad on seda võimalust 
kasutanud ja pakuvad jalgrattateede ehitamise näol alternatiive autode 
kasutamisele. Toetust eraldatakse sel korral just suurematele linnadele, kus 
on rohkem ummikuid, suurem transpordikoormus ning seetõttu ka enam 
õhusaastet,“ sõnas kliimaminister Kristen Michal.

Pärnu linnas rajatakse toetuse abil jalgrattateed praegu ehitatavale 
Raba-Laia tänava sillale ning Raba, Pargi, Aia, Esplanaadi ja Supeluse 
tänavale.

Pärnu abilinnapea Irina Talviste sõnul suunatakse vahendid kvaliteetsema ja 
kaasaegsema elukeskkonna ning linnaruumi loomiseks. „Tänu saadud vahenditele 
loome tervikliku jalgratta- ja jalakäijate teekonna, mis parandab liikumise 
mugavust ja ohutust kogu keskuslinnas. Lisaks saame vähendada linnas 
autostumist ja toetada kliimaeesmärke,“ rääkis Talviste.

Tartu linn kasutab toetust rattateede ehitamiseks Tähe, Tähtvere, Tuglase, 
Õnne, Kastani, Laia, Jakobi, Riia ja Turu tänavatele ning Vabaduse 
puiesteele. Samuti rajatakse jalgrattatee Sõpruse sillale. 
Rekonstrueeritakse ka kaks ristmikku ning ehitatakse valmis Võru tänava 
pargi ja reisi parkla ning Lõunakeskuse liikuvuskeskus.

„Tartu linn arendab edasi rattateede põhivõrgustikku ning on võtnud 
eesmärgiks tihedama liiklusega tänavatel jalakäijate ja jalgratturite 
eraldamise eri liikluskoridoridesse,“ märkis Tartu linnapea Urmas Klaas. 
„Liikluses on kõige olulisem kõigi liiklejate turvalisus. Selle eesmärgi 
saavutamisele aitab jalgrattateede rajamise toetus oluliselt kaasa. 
Muuhulgas kasutame seda rekonstrueerimisele minevale Sõpruse sillale 
rattateede rajamiseks, et tartlastele oluline liikluskoridor saaks 
kaasajastatud ja turvaline.”

Samast meetmest eraldatakse toetust ka Tallinna linnale jalgrattateede 
võrgustiku väljaarendamiseks. Otsus Tallinna rahastatavate projektide osas 
peaks saabuma hiljemalt tänavu suvel.

Euroopa Liidu kaasrahastatavast meetmest toetatakse lahendusi, millega 
arendatakse välja terviklikud ja ohutud jalgrattateede võrgustikud. Lisaks 
jalgrattateedele rahastatakse ka taristuga seotud ehitiste, nagu näiteks 
jalgrattaparklate, jalgrattarehvide pumpamise ja paranduspunktide, aga ka 
ratturitele puhkamiseks mõeldud istekohtade jm rajamist.

Projektid viiakse ellu aastatel 2024-2029.

Lugupidamisega

Martin-Erich Torjus

kommunikatsiooninõunik

Kliimaministeerium

56 459 258