Subject: Ed: CALL FOR INPUT: Security Assessment for Communication App & Client
From: "Aare Pere - JUSTDIGI" <[email-masked]>
To: "info - RIT" <[email-masked]>
Date: Tue, 8 Jul 2025 12:30:23 +0300

Tere!

Kirjutan Justiits-ja Digiministeeriumist seoses euLISAst saabunud palvega.

Nimelt on EL määrusega (EL) 2023/969  ette nähtud kriminaalasjades ühiste
uurimisrühmade tegevuse toetamiseks koostööplatvormi loomine, mida euLISA
parasjagu arendab.  See koostööplatvorm peaks aasta lõpuks valmis saama
ning seejärel peaksid saama EL liikmesriikide õiguskaitseasutused seda
kasutada nii arvuti- kui mobiilirakendusena.

Teie poole pöördun aga seetõttu, et selle platvormi osaks saab olema ka
mobiilirakendus, mida peaks olema võimalik paigaldada prokuratuuri ja
politsei töötajate töötelefonidesse. Kuivõrd prokuratuur on juba läinud
üle uuele arvutitöökohale, siis puudutab see küsimus praegu eelkõige just
seda, et kuidas nemad seda uut rakendust oma Intune portaali paigaldada
saaksid.

euLISA küsimus praegusel hetkel puudutab just seda, et millist
informatsiooni ja dokumente nemad peaksid ette valmistama selleks, mis
võimaldaks meil selle rakenduse paigaldamist. Täpsed küsimused allpool
viidatud kirjas.

Selle uue koostööplatvormi üldisemad tehnilised tingimused on kirjas
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/PDF/?uri=OJ:L_202501274>
Komisjoni 30. juuni 2025. a rakendusotsuses.

Kas RITis oskaks keegi selles osas mind abistada?

Tervitustega

Aare Pere
nõunik
Kriminaalkoostöö ja õigusloome talitus
Justiits- ja Digiministeerium
[email-masked] <mailto:%7BE-mail%7D>
www.justdigi.ee <https://www.justdigi.ee/>  | Suur-Ameerika 1, Tallinn

  _____

Saatja: EULISA MANAGEMENT BOARD SECRETARIAT
<[email-masked]>
Saadetud: teisipäev, 1. juuli 2025 09:19
Adressaat: AT - Johannes Windisch <[email-masked]>; AT -
Martin Hackl <[email-masked]>; AT - Mathias Maurer
<[email-masked]>; AT - Stephan Schmidmayr
<[email-masked]>; BE - Marnik Bucket
<[email-masked]>; BG - Galina Andreeva
<[email-masked]>; BG - Ivanka Kotorova <[email-masked]>; COM -
Janis Jakobs <[email-masked]>; DEBSKI Tomasz
<[email-masked]>; CY - Demetra Stavrou
<[email-masked]>; CZ - Josef Zronek <[email-masked]>;
CZ - Michaela Rittenauerov? <[email-masked]>; DE - Anna
Cecilia Riekenberg-Schirm <[email-masked]>; DE -
Christoph Czaplik <[email-masked]>; DE - Eike Eden
<[email-masked]>; DE - Henning Bierhaus <[email-masked]>;
Aare Pere - JUSTDIGI <[email-masked]>; Mari Keskküla - JUSTDIGI
<[email-masked]>; EE - Tarmo Luup <[email-masked]>; Vahur
Verte - PROKS <[email-masked]>; ES - Alejandro Fern?ndez Mu?oz
<[email-masked]>; ES - Belen Pardo
<[email-masked]>; ES - Lucia Olga Benito
<[email-masked]>; ES - Mar?a del Mar Méndez San
Mart?n <[email-masked]>; ES - Óscar Palomo D?az
<[email-masked]>; ES - Rosario Mart?nez Tornay
<[email-masked]>; FI - Lilja Limingoja
<[email-masked]>; FI - Tomi Taskila <[email-masked]>;
FR - Perrine AUSSEIL <[email-masked]>; FR - Sophie Duclos
<[email-masked]>; GR - Evgenia-Maria Stappa
<[email-masked]>; GR - Christoforos Zarkadas
<[email-masked]>; GR - Vasileios Sarigiannidis
<[email-masked]>; HR_MS001 <[email-masked]>; HR -
slukac <[email-masked]>; HU - Melinda Losonczi Moln?r
<[email-masked]>; IE - Dave Gallagher <[email-masked]>;
IE - Martin Woulfe <[email-masked]>; IT - Aurora Garofalo
<[email-masked]>; JITs NW Sec - Marco Mosele
<[email-masked]>; JITs NW Sec - Nicole van der Burg
<[email-masked]>; JITs NW Sec - Petra Sesek
<[email-masked]>; JITs NW Sec - Tatiana Jancewicz
<[email-masked]>; LT - Darius Karcinskas
<[email-masked]>; LT - Mindaugas Taškūnas
<[email-masked]>; LU_MS025
<[email-masked]>; LV - Natalja Kivleniece
<[email-masked]>; LV - Pavels Lukojanovs
<[email-masked]>; CENTENO Miguel (eu-LISA)
<[email-masked]>; NL - Thea Warmerdam
<[email-masked]>; PL - Piotr Pawlowski
<[email-masked]>; POPA Flavius (eu-LISA)
<[email-masked]>; PT - Isabel Maria Lopes Nascimento
<[email-masked]>; RO - Costin Pavel <[email-masked]>; RO
- Ionut Toader <[email-masked]>; SE - Anders Nilsson
<[email-masked]>; SE - Andreas Cervin
<[email-masked]>; SE - Max Wadström
<[email-masked]>; SI - Anita Veternik <[email-masked]>;
SI - Klemen Princes <[email-masked]>; SK - Barbara Hudecova
<[email-masked]>
Koopia: EULISA MANAGEMENT BOARD SECRETARIAT
<[email-masked]>; KOLODZIEJ Anna Beata (eu-LISA)
<[email-masked]>; MORARIU Cristina (eu-LISA EXT)
<[email-masked]>
Teema: CALL FOR INPUT: Security Assessment for Communication App & Client

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Dear JITs CP AG members,

Following the discussion in the AG meeting on 11 June, eu-LISA would like
to kindly ask to provide the information concerning the security
assessment, which will be conducted by your national competent authorities
in order to enable users the installation of the communication app and the
client on their corporate devices.

Please answer the following questions by Friday, 25 July COB.

The provided information will impact the prioritisation exercise, which is
foreseen to take place in one of the following AGs.

*	What information will be required to be provided by eu-LISA in
order to complete the security assessment? Will the technical
specification for the communication app and the client software would be
sufficient?
*	Are there any policies or security requirements on your side,
which eu-LISA should take into account when preparing the documentation or
implementing the application app and the client?
*	How much time will be needed to complete the security assessment
by your competent authorities as of the moment of receiving the documents
from eu-LISA?

As per the regulation the JITs CP will be composed of the centralised
information system, communication application and the connection with the
IT tools managed by JNS.

The communication app will be installed on the users’ devices. Also, the
client software will be required to be installed on users’ devices in
order to upload or download extraordinarily large volumes of operational
data. eu-LISA will provide a dedicated IT tool, which will have to be used
by the users.

We look forward to hearing from you.

Best regards,

Viktoria DROZDOV

Senior Administrative Specialist – Governance and Stakeholder Management
Sector

Disclaimer: The author of this message is employed by a contractor
providing services to the European Union Agency

for the Operational Management of Large-Scale IT Systems in the Area of
Freedom, Security and Justice (eu-LISA)

and is not a member of the eu-LISA staff.