Subject: RE: Teabenõue seoses RIA seisukohaga Adobe rakenduse vastavuse osas eIDAS määrusele
From: "Silvia Lips" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Fri, 25 Apr 2025 16:14:57 +0300

Tere,

Suur tänu pöördumise eest. Teie poolt kirjas toodud väidet sellisel 
kontekstist väljavõetud kujul RIA kinnitada

kahjuks ei saa. Samas juhime tähelepanu, et Adobe rakenduse kasutamine ei 
ole otseselt Euroopa usaldusnimekirja

kasutamisega seotud. Allkirjade puhul tuleb eristada nende loomist ning 
valideerimist ning selleks võib kasutada

erinevaid lahendusi. Eelduseks on see, et lahenduse kasutamisel on lepitud 
kokku vastavas formaadis ning nõuetes.

Lisaks tuleb Adobe allkirja valideerimise puhul tänu sellele, et see 
võimaldab ka muid allkirju valideerida kui eIDAS-e

alla käivaid, jälgida väikest kirja, et kas valideeritav allkiri oli 
eIDAS-est tulenevatele nõuetele vastav või mitte.

Antud juhul ei nähtu teie kirjast, millistel põhjendustel on haldusorgan 
haldusmenetluse käigus tagasi lükanud Läti ID kaardiga

allkirjastatud PDF faili. Seega ei saa RIA kinnitada teie kirjas toodud 
väidet.

Lugupidamisega,

Silvia Lips

eID ekspert

Riigi Infosüsteemi Amet

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: neljapäev, 10. aprill 2025 10:58
To: ria uldmeil <[email-masked]>
Subject: Teabenõue seoses RIA seisukohaga Adobe rakenduse vastavuse osas 
eIDAS määrusele

E-kiri saadeti väljastpoolt RIA-t. Kui Sa ei tunne saatjat, siis ära ava 
linke ega manuseid!

Tere

Palun RIA kinnitust, mille kohaselt on viimane seisukohal, et "Adobe 
rakenduse oma usaldusahel ei pruugi ühtida Euroopa usaldusnimekirjadega ja 
ei pruugi sisuliselt vastata eIDAS määrusele". Sellisele RIA seisukohale 
viidates  on haldusmeneltuse käigus haldusorgan lükanud tagasi Läti ID 
kaardiga allkirjastatud PDF faili. RIA kodulehelt selliseid väiteid ei 
leidnud.

Ette tänades

Anti Puutsa

Aviation Consulting OÜ