Subject: Küsimused pilvteenuse kasutamise määruse osas
From: "Ave Metsla" <[email-masked]>
To: "ria" <[email-masked]>, "Automaatvastus" <[email-masked]>
Date: Fri, 26 Jan 2024 11:24:46 +0200

E-kiri saadeti väljastpoolt RIA-t. Kui Sa ei tunne saatjat, siis ära ava
linke ega manuseid!

Tere

Riigi Teatajas on avaldatud Vabariigi Valitsuse 03.01.2024 määrus nr 1
„Võrgu- ja infosüsteemi turvameetmete nõuded ja nende kohaldamise ulatus
pilvteenuse kasutamisel <https://www.riigiteataja.ee/akt/109012024025> “,
mis kohaldub ka RMK-le.

Kuna määrus on minu jaoks üsna segane, siis loodan, et osakate asutusena,
keda tuleb hakata pilvteenuse kasutuselevõtmisest teavitama, mõningaid
küsimusi  täpsustada. Võimalik, et need on väga algeliselt aga kuna ka
erinevad IT tehnilised inimesed ei mõista neist aru saada, siis loodan, et
teie abiga saan määrusest paremini aru.

1.	Kas oskate öelda, mida tähendab „andmetöötlusressursside kogum,
mis on paindlikult jagatav ja laiendatav võrgu- ja infosüsteemi ennast
muutmata“? Mõni näide mida selle all mõeldakse?
2.	Kas kuskil on lahti kirjutatud pilvandmetöötlusteenuse mõiste? Kui
mitte, siis mis on selle sisu? Kas see, et saadame oma andmeid mõnest enda
infosüsteemist kuhugi pilveteenusesse, seal midagi toimub nende
andmetega/luuakse väärtus/töödeldakse ja toome siis oma rakendusse tagasi?
Või tähendab see midagi muud?
3.	Nüüd selleks, et mõista, kas ja millistele meie enda
infosüsteemidele see määrus kohaldub, siis lugedes § 1 (1) 1) kohta on
öeldud, et see tähendab avaliku sektori osutatavat pilvteenuse kasutamist.
Kas siia alla läheb see:

a.	kui me tahame andmeid töödelda KOV või riigi  osutatavas pilves
olevas lahenduses/infosüsteemis?
b.	Või hoopis see, et kui me oleme ise loonud infosüsteemi ja
hoiame/tahame hoidma hakata seda näiteks Azure pilves?

4.	§ 1 (3) 1) – kas see hoopiski tähendab, et kui me kasutame mingite
infosüsteemide majutamiseks Azure pilve, siis neile infosüsteemidele
määrus ei kohaldu ehk neist infosüsteemidest ei ole vaja teavitada?

Heade soovidega,

Ave Metsla

RMK infoturbejuht

Toompuiestee 24, Tallinn 10149

+372 523 6585

 <http://www.rmk.ee/> www.rmk.ee

 <http://www.loodusegakoos.ee/> www.loodusegakoos.ee