Subject: Päring KOVFS § 34 kohaldamise kohta
From: "Urmas Ambur" <[email-masked]>
To: "Info - RAM" <[email-masked]>
Date: Wed, 13 Aug 2025 11:21:18 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Harku vald sõlmis oma 100% omandis oleva OÜ Strantumiga sisetehingu 
Rannamõisa tenniseväljaku rekonstrueerimiseks summas 40 740 € + km. Töö 
tehakse kohe, kuid maksmine toimub 7 aasta jooksul (485 € + km kuus, kokku 
50517,60 eurot koos käibemaksuga). Investeeringu tegemine ei olnud eelnevalt 
valla arengukavas ega eelarves ette nähtud. Mingit volikogu otsust vastava 
kohustuse võtmise kohta ei ole.

Palun hinnangut:

1.	Kas sellist osamaksetega töövõtulepingut tuleb käsitleda pikaajalise 
finantskohustusena KOVFS § 34 mõttes, mille tegemine nõuab eelnevat volikogu 
otsust ja kajastamist netovõlakoormuse arvestuses?
2.	Kas oma äriühingu kasutamine välistab KOVFS § 34 kohaldamise või tuleb 
lähtuda majanduslikust sisust?

Viitena: Riigikontrolli auditid (2018, 2020, 2022) ja Rahandusministeeriumi 
juhised on korduvalt rõhutanud, et volikogu pädevust ei saa mööda minna 
skeemidega, kus investeering teostatakse oma äriühingu kaudu osamaksetena – 
kui kohustus suurendab netovõlakoormust, on volikogu otsus vajalik.

Lisatud:

- vallavalitsuse korraldus;

- OÜ Strantum hinnapakkumine;

- töövõtuleping;

Lugupidamisega,

Urmas Ambur

Harku vallavolikogu liige