Subject: 7-1/24-14 Eelteavitus, TA5
From: <[email-masked]>
To: "Info - RAM" <[email-masked]>
Date: Thu, 5 Jun 2025 10:31:26 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Teade detailplaneeringu algatamise kavatsusest

Väike-Maarja valla üldplaneering kehtestati 27.03.2024. Üldplaneeringu 
koostamisse oli kogukond kaasatud. Üldplaneeringu lahenduse väljatöötamisega 
paralleelselt viidi läbi keskkonnamõjude strateegiline hindamine, mille 
käigus analüüsiti ja hinnati üldplaneeringu elluviimisega kaasneda võivaid 
olulisi keskkonna-, majanduslikke, sotsiaalseid ning kultuurilisi mõjusid 
ning kavandati meetmed strateegilise planeerimisdokumendi elluviimisega 
kaasneva olulise ebasoodsa keskkonnamõju vältimiseks ja leevendamiseks.

Väike-Maarja valla üldplaneeringuga määrati muu hulgas valla territooriumil 
alad, kus tuuleenergia tootmine ei ole välistatud, kuid tuulikute rajamine 
vajab täiendavat kaalutlemist (sh detailplaneeringu koostamist, uuringuid ja 
mõjuhindamisi). Vallavalitsuse ja -volikogu ülesandeks on selgitada välja 
tuulepargi rajamise võimalikkus nendel aladel. Vallavalitsus ja -volikogu ei 
ole tuuleparkide arendajad.

Üks tuuleenergia arendamiseks põhimõtteliselt sobivatest aladest asub 
osaliselt Kamariku, Lammasküla, Väike-Tammiku, Äntu, Kärsa ja Hirla külade 
maa-alal (edaspidi tuuleala 5, asukoht näha valla veebilehel üldplaneeringu 
materjalide hulgas, kaardil „Taristu“ link üldplaneeringu lehele: 
https://v-maarja.ee/uldplaneering ) ja otselink kaardile:
https://v-maarja.ee/documents/19398149/39910801/Joonis_4_V_Maarja_UP_Taristu_27_03_2024.pdf/a755dbf6-ffce-4215-886d-0132fa9a082a.

Vallavalitsusele esitati taotlused tuulealale 5 detailplaneeringu 
algatamiseks tuulepargi rajamise eesmärgil. Juhul, kui taotletakse 
detailplaneeringu algatamist üldplaneeringuga määratud tuuleenergia 
tootmiseks põhimõtteliselt sobivatel aladel, siis selline taotlus on 
kooskõlas üldplaneeringuga ja vallavolikogul ei ole alust detailplaneeringu 
algatamisest keeldumiseks. Oluline on rõhutada, et tuulikute rajamine on 
võimalik vaid maaomaniku ja arendaja kokkuleppel. Väike-Maarja vald ei 
kohusta maaomanikke oma maad erafirmale kasutusse andma.

Õiguskantsler ja riigikohus on selgitanud, et detailplaneeringu algatamine 
on menetlustoiming ja sellega ei otsustata detailplaneeringu sisu ega 
määrata ära lõplikku planeeringulahendust. Planeeringu algatamisega ei 
tekitata, muudeta ega lõpetata õigussuhteid. Tegemist on 
planeerimismenetluse esimese etapiga ja selles staadiumis ei ole veel 
võimalik otsustada, kas ja milline planeering kehtestatakse. Lõplik 
planeeringulahendus selgub alles planeerimismenetluse lõpuks koostöös 
avalikkusega. Selleks, et oleks võimalik langetada motiveeritud otsus 
tuulepargi rajamise (mitu tuulikut, kuhu ja mis tingimustel) või 
mitterajamise osas, on vajalik koostada detailplaneering ja läbi viia 
keskkonnamõju strateegiline hindamine. Ilma uuringutele tuginemata ei ole 
võimalik etteulatuvalt otsustada kavandatava tuulepargi mõjude üle.

Detailplaneeringu algatamine ei kahjusta Teie õigusi ega huve ning ei too 
kaasa ruumilisi muutusi. Kõigil on õigus detailplaneeringu menetluses kaasa 
rääkida, sest detailplaneeringu menetlus on avalik.

Vallavalitsus annab teada kavatsusest teha vallavolikogule ettepanek 
tuulealale 5 detailplaneeringu ja keskkonnamõju strateegilise hindamise 
algatamiseks.

Olete kaasatud menetlusse, kuna Teile kuuluv kinnistu asub tuulealal 5 või 
tuulealast 5 kuni 3 km kaugusel.

Palun andke teada, kui Teie e-posti aadress muutub või kui soovite teavitusi 
teisele e-posti aadressile.

Lugupidamisega

Väike-Maarja vallavalitsus

maakorraldusspetsialist
tel 329 5755
e-mail: [email-masked]
  <http://email.mg.v-maarja.ee/o/eJxEzjFuKyEQgOHTQGc0A-wwFFNY76VwmxvMwmBvFOxovfL5oyhF-l-_vvP8uj12fbdPPaxfDpuX_5I4L1h9F2CG1ZtgyRWBicnfBIvG0gYNxJxizKxAdeVEDCXXtflNIsQFCBYoCSOFTgNaZVaEdckwXIZ5Da_TVN0_NJj5ac-nXu20dXHpXwyMVLmbEmrlxoytocugv9pAJbn05nfZ7uPhMozt_nM55PwX-JfE7wAAAP__5vM-sw>