Subject: Selgitustaotlus
From: <[email-masked]>
To: "RAM auto", "vana RAM Info"
Date: Mon, 28 Apr 2025 21:13:10 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Palun Rahandusministeeriumilt infot Mootorsõidukimaksu seaduse
väljatöötamisel tänase seisuga Õiguskantsleri hinnangu põhjal Riigikogus
muutmisele minevate punktide põhjendamise kohta eelnõu algse
väljatöötamise käigus.

Seaduse § 10, maksu tagastamine, on hetkel sõnastatud nii:
"Mootorsõiduki võõrandamise või kasutusõiguse ülemineku korral
maksustamisperioodi kestel maksustamisperioodi eest tasutud
mootorsõidukimaksu ei tagastata ja maksusummat ei vähendata."
Õiguskantsler on oma 27.02.2025 Riigikogule tehtud ettepanekus
soovitanud vara hävimise või muid kasutusest väljalangemise juhtumeid
arvestada maksustamise vältimisel.

Alates Rahandusminister Võrklaeva poolt 19.07.2023 välja saadetud
väljatöötamiskavatsusest kuni seaduse vastuvõtmiseni esitati sellele
rohkelt kommentaare ja täiendusettepanekuid. Palun infot, kas ja milline
oli sisend, mis tegi ettepanekuid arvestamaks seaduse väljatöötamisel
vara hävimise või muid kasutusest väljalangemise (s.h ka
omanikuvahetuse) juhtumeid ja maksu kogumist lühema kui aasta- või
pooleaastase perioodi eest. Õiguskantsler arvab, et Riigikogul on
võimalik luua õiguslik alus mootorsõidukimaksu proportsionaalseks
arvestamiseks vastavalt liiklusregistris registreeritud päevade arvule.

Palun infot, kas väljatöötamise käigus saadi sellesisulisi kommentaare
või ettepanekuid? Palun viiteid neid küsimusi sisaldavatele
dokumentidele.
Näiteks viitab maksu lühemaajalise arvestamise võimalusele Regionaal- ja
Põllumajandusministeeriumi kooskõlastuskirja p.7, mis nendib, et VTK-st
ei selgu, kas mootorsõidukimaksu nn aastapõhist komponenti on võimalik
rakendada nt hooajaliselt, tasudes maksu ainult kuude eest, kui autot
kasutatakse aktiivselt liikluses.

Usun, et seaduse seletuskirja ning eelnõu kohta väljatöötamise ajal
laekunud kommentaaride taasavamine, nende uurimine ja avaldamine aitab
ministeeriumil ja Riigikogul täna seaduse muutmisele kuluvat aega kokku
hoida.

Lugupidamisega
Madis Mikkor