Subject: Küsimus riigihanke viitenr 292262 kohta
From: Vladimir Sokušev <[email-masked]>
To: "vana RAM Info"
Date: Tue, 8 Apr 2025 14:55:13 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere.

Hankes osaleja esitas järgmise küsimuse:

Küsimus hankijale
Hankedokumendid: Osa 1 vorm 7
Vorm 7 osa 1 kululoendis on töö nr 20320 Olemasoleva betoonpaneelidest
piirdeaia eemaldamine (h=2 m) koos vundamendiga, maht 125 m. Palume
Hankijal täpsustada, kas eelpool nimetatud maht on õige? Joonisel on
eemaldatavat betoonpaneelidest piirdeaeda ca 300 m.
Millele oli esitatud Vastus:
Kululoenditabelis toodud maht on tõesti liiga väike. Pakkujal arvestada
eemaldatava piirdeaia pikkusega 315 m.
Pakkuja palus täiendavaid selgitusi esitatud vastuse kohta.

Seoses Hankija vastusega küsimusele ID950089, milles märgiti, et
kululoenditabelis toodud eemaldatava piirdeaia maht on tõepoolest liiga
väike ning Pakkujal tuleb arvestada piirdeaia pikkuseks 315 meetrit,
palume täiendavat selgitust. Küsimus: Kuidas peab Pakkuja täitma
kululoenditabelit olukorras, kus selles sisalduvat mahtu ei ole Pakkujal
lubatud muuta, kuid tegelik töömaht erineb oluliselt tabelis toodust?
Lisaks juhime tähelepanu RHS § 46 lõikele 3, mille kohaselt ei tohi
riigihanke alusdokumentide kohta esitatavad selgitused ega selgitamist
võimaldavad dokumendid sisaldada uut teavet, ilma milleta ei ole võimalik
esitada pakkumust või millega kaasneks juba esitatud pakkumuste muutmine
alusdokumentidele mittevastavaks. Selgituste ja selgitamist võimaldavate
dokumentide alusel on keelatud riigihanke alusdokumente muuta.

Seoses sellega tekkib küsimus, kas hankija võib muuta vorm 7 (maksumuse
tabel) ilma pakkumuste esitamise tähtaja pikendamist?

Lugupidamisega

Vladimir Sokušev
Ehitus- ja maakorralduse osakonna juhataja
3925743  56819891