Subject: Küsimus Raamatupidamise Toimkonnale - Korteriühistu ja majandamisaasta aruanne ning selles tulemi kajastamine
From: <[email-masked]>
To: "vana RAM Info"
Cc: "Angelika Naris" <[email-masked]>
Date: Sun, 6 Apr 2025 16:38:24 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Kuna korteriühistute raamatupidajate seas ühtset arusaama pole, siis
pöördun Teie poole selgituse saamiseks.

Kuna ei ole raamatupidamise eriharidust, siis kirjutan lihtsas eesti
keeles.

Nimelt on majandamisaasta aruande (edaspidi MAA) koostamisel üks grupp
korteriühistute (edaspidi KÜ) raamatupidajaid (edaspidi RP) hakanud
väitma, et MAA bilansis tulemi arvutamiseks KÜ liikmetele esitatud arveid
ja tegevuskulusud ei arvestata. Tulemina saab arvestada ainult
pangaintressidelt jms laekuvaid tulusid. Lisaks väidavad nimetatud RP-jad,
et liikmetelt laekuva ja tegevuskulude vahe kajastatakse MAA-s bilanssis
„Võlad ja ettemaksed“ real muude võlgade ja ettemaksete seas.

Palun kommenteerida ja selgitada teemat.

Teiseks küsin, et kuna korteriühistuid on Eestis enam kui 24 000, siis kas
Raamatupidamise Toimkonnal poleks otstarbekas teha eraldi juhend
korteriühistutele, et juhendi lugemisel ei tekiks eriarvamusi ega
arusaamatusi. Antud juhul on RTJ 14 muudetud 2011 aastal ja ehk on juba
ajale jalgu jäänud ja vajaks kohendamist.

Lugupidamisega

Margus Toom

Kinnisvara haldur, tase 4

Kinnisvarahooldaja, tase 4

SA Kredex, tehniline konsultant

Eesti Korteriühistute Liidu esindusisik Võrumaal

Tel: 5039187

FB – Korteriühistud Võrumaal
<https://www.facebook.com/groups/549917635152648/>
FB – Kinnisvara haldurid ja hooldajad omavahel
<https://www.facebook.com/groups/1250590392302081>

FB – KredEx tehnilised konsultandid omavahel
<https://www.facebook.com/groups/812663080461239>

Teate sisu, sh lisatud failid, on konfidentsiaalne ja mõeldud kasutamiseks
ainult kirja adressaadile. Igasugune teate kasutamine vastuolus selle
eesmärgiga on keelatud. Juhul kui olete saanud teate eksituse tõttu,
palume Teil teavitada saatjat ja kustutada teade koos failidega. Palume
vabandust tekitatud ebameeldivuste pärast.