Subject: Väitlustunnis osalemine teemal “Eesti peaks käimasolevate maksutõusude asemel võtma rohkem laenu“.
From: "Anastassia Umrihhina" <[email-masked]>
To: "RAM Info"
Cc: "Eva Marta Sokk" <[email-masked]>, "Daniella Myallo" <[email-masked]>, "Anastassia Umrihhina" <[email-masked]>
Date: Thu, 30 Jan 2025 20:43:07 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Olen Anastassia ja kirjutan teile Eesti Väitlusseltsist. Eesti Väitlusselts 
tegeleb väitluse ja kriitilise mõtlemise arendamisega Eesti koolinoorte seas 
ning korraldab selle raames pidevalt erinevaid üritusi ja turniire.

15.–16. veebruaril toimub Keskkoolide Eesti meistrivõistluste II etapp 
<https://argument.ee/event/keskkoolide-eesti-meistrivoistluste-ii-etapp-3/> 
, kus osaleb rohkem kui 250 kesk- ja põhikooli õpilast erinevatest Eesti 
piirkondadest. Meie etappidel on alati etteantud teema, mille kohta osalejad 
peavad ette valmistama poolt- ja vastuargumente. Selle etapi teema on: 
“Eesti peaks käimasolevate maksutõusude asemel võtma rohkem laenu.”

Seetõttu uurin, kas Rahandusministeeriumist oleks võimalik leida kedagi, kes 
oleks nõus noorte väitlejatega sellel teemal arutlema ja valmis seda tegema 
vene keeles, et toetada meie venekeelse turniiri osalejaid.

Tavaliselt toimub selline väitlustund Zoomi keskkonnas nädala õhtusel ajal 
ja kestab maksimaalselt 1 tund koos küsimustega (umbes 45 minutit esitlust + 
15 minutit Q&A).

Kuna tegemist on väitlusteemaga, on oluline, et esitleja arutleks mõlema 
poole üle. See tagab, et nii jaatav kui eitav pool oleks väitlejatele 
võrdselt lahti selgitatud.

Esitluse raames võiks esineja:

*	hoiduda isikliku arvamuse jagamisest;
*	anda infot ja argumente mõlema poole toetuseks;
*	ideaalis jagada erinevaid allikaid, uuringuid ja materjale, kust õpilased 
saaksid soovi korral ise infot juurde otsida.

Selle teemaga seoses on meil olemas ka teemamapp (eesti keeles 
<https://argument.ee/wp-content/uploads/2025/01/teemamapp-est.pdf>  ja vene 
keeles <https://argument.ee/wp-content/uploads/2025/01/teemamapp-rus.pdf> ), 
mis annab väitlejatele ühtse raamistiku ning aitab konkreetsemate küsimuste 
korral suunata mõtlemist.

Oleksime väga tänulikud, kui keegi ala spetsialistidest aitaks lastel seda 
teemat paremini mõista! Kõigi küsimuste või täpsustuste korral olen 
kättesaadav meili teel. Palun andke teada, kas oleksite huvitatud osa võtma 
ning millised kuupäevad ja kellaajad veebruari esimesel nädalal võiksid 
teile sobida.

Lugupidamisega
Anastassia Umrihhina

Keskkoolide Eesti meistrivõistluste korraldajate meeskond

Eesti Väitlusselts / Estonian Debating Society

Telliskivi 60a, 10412 Tallinn, Estonia

tel: +372 5662 8455
https://argument.ee <https://argument.ee/>